Alfred International ontwikkelt merkcampagne voor Bonduelle
01-06-2018 09:38:00 | Door: Marianna Beets | hits: 3647 | Tags:

Bonduelle introduceert een merkcampagne met daarin een hoofdrol voor bonen. Zo krijgt ‘de verrassende groente van vandaag’ weer een heel nieuw, fris gezicht. De campagne, ontwikkeld door Alfred International, start met een tv-commercial en wordt onder andere doorvertaald naar online kanalen en de winkelvloer.

Lianne Hanenberg, Marketing Manager Bonduelle Retail Benelux: “De trend naar meer plantaardige voeding zien we overal om ons heen. Toch vinden consumenten het in praktijk lastig om meer groente te eten, het is van oudsher toch een beetje het verplichte nummer op het bord. Als grootste groentemerk ter wereld zien we het als onze missie de consument hierbij te helpen, met inspirerende recepten en verrassende groenten waar de bite, smaak en kleur vanaf spatten. Uiteindelijk gaat ook de liefde voor groente door de maag. Onze nieuwe merkcampagne zit dan ook boordevol verleiding.”

Hoofdrol voor bonen

Halverwege de jaren 80 introduceerde Bonduelle met succes mais in de Nederlandse keuken en ook het bonensegment is door Bonduelle gebouwd met exotische varianten zoals edamamebonen, kidneybonen en kikkererwten. Deze wereldse smaken blijken het goed te doen in de Nederlandse keuken. De exotische peulvruchten laten zelfs de snelste stijging zien binnen de bonenconsumptie (bron: IRI).

Reclamebureau Alfred International ontwikkelde de merkcampagne We zijn op stoom. Met een vrolijke, speelse aanpak en een sterke focus op smaak neemt Bonduelle afstand van het normatieve tintje dat van oorsprong aan de groentecategorie kleeft. Een swingend nummer geeft nieuw elan aan de alom bekende jingle en de uitroep We zijn op stoom verwijst naar Bonduelle’s unieke stoommethode. De groenten van Bonduelle worden tijdens de bereiding namelijk niet gekookt, maar bereid met stoom en hebben hierdoor meer smaak, meer kleur en meer bite.

Wavemaker is verantwoordelijk voor de mediastrategie, -planning en -inkoop.

Credits:
Klant: Bonduelle Nederland | Eindverantwoordelijk klant: Ilonka Audenaerde, Lianne Hanenberg | Reclamebureau: ALFRED International | Creatie: Jan Willem Smits, Maxim van Rijs | Account: Mireille Elberse, Irene Spronk | Strategie: Paul van Kuilenburg | Mediabureau: Wavemaker | Productiemaatschappij: Chuck Studio’s | Regie: Jamille van Wijngaarden, Olaf van Gerwen | Online: Arjen Abbestee | Muziek: cris&jef music | Geluidsstudio: Most Audio Post

www.bonduelle.nl    
www.alfred.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie