Ambassadors creëert geanimeerde campagne Nationale Postcode Loterij
29-01-2018 13:12:00 | Door: | hits: 3567 | Tags:

De Nationale Postcode Loterij en Ambassadors hebben de handen ineengeslagen voor de geanimeerde korte film Het geluk van Harry en Barry, twee vogelspotters. Bij de directe samenwerking tussen de twee bedrijven bruiste de creativiteit, wat geresulteerd heeft in een website en social campagne naast de korte film zelf.

Vincent Lammers, Creative Director en partner bij Ambassadors: "Tijdens het creëren van dit project groeide de liefde voor Harry en Barry elke minuut, dus besloten we dat we meer wilden maken dan alleen een korte film. We wilden hun wereld uitbreiden, zodat iedereen met ons mee kon genieten van de gezelligheid van die straat."

Rengin Tümer, Visualizer bij de Nationale Postcode Loterij: "Harry en Barry is ontstaan vanuit het idee dat de Nationale Postcode Loterij veel meer is dan alleen maar geld weggeven. Een geldprijs kan mensen namelijk ook dichter bij elkaar brengen, of zelfs voor samenhang in een buurt zorgen. Kijk maar naar het Friese Eastermarder Fonds dat de winnaars van de PostcodeKanjer onlangs hebben opgezet. Dat soort sociale aspecten vormen de basis van de Harry en Barry film."

Unieke stijlen

Harry en Barry zijn unieke typetjes met maniertjes waar iedereen zich wel in kan herkennen.

Nick Groeneveld, mede-Design & Animationregisseur bij Ambassadors: “We wilden elk detail perfect krijgen. Om echt in de huid te kruipen van een vogelspotter hebben we eindeloos boeken gelezen over vogels. We zijn nog net niet zelf buiten gaan staan. Met dezelfde vastberaden toewijding die Harry en Barry hebben voor het maken van het perfecte shot van de ijsvogel, zijn wij aan deze karakters begonnen. Die passie vind je terug in elk detail van de film. Harry heeft zelfs een ijsvogelprint op zijn shirt! Daarom ben ik ontzettend blij dat het plezier dat wij hadden in het maken van deze film, sterk naar voren komt in de humoristische toon van de film.”

Will Jeffers, hoofd van 3D bij Ambassadors: "Het team was erg enthousiast om een sterke CG-look neer te zetten en daar ook een wereld omheen te bouwen, zoals bij een geanimeerde speelfilm. Alle karakters hebben een erg tastbaar gevoel door de subtiele structuren en schaduwen in huid, haar en kleding. Let ook vooral op alle kleine bewegingen in het haar of de kleding. Voor elke omgeving, koffiepot, klok, gordijn of kleine vogel wilden we hetzelfde gedetailleerde niveau behouden, maar dat was zeker een uitdaging met zeventien karakters, vijf grote omgevingen en ongeveer 100 shots."

Koert van der Ploeg, Colourist bij Ambassadors: "De grading heeft het hele verhaal samen gebracht en gaf het een filmisch en authentiek gevoel. Samen met Groeneveld hebben we gekeken naar het benadrukken van de diepte van het beeld en nog meer een persoonlijk gevoel accentueren. Barry’s omgevingen hebben we daarom wat warmer gemaakt bijvoorbeeld en de ziekenhuis scène wat kouder.”

Joep Meijburg, Sound Designer en componist bij Ambassadors: "Toen ik het hoofd thema op de piano had uitgeschreven, zijn we gaan kijken naar de unieke persoonlijkheden van Harry en Barry. Barry’s persoonlijkheid vertaalde het beste naar het volle geluid van de trombone, terwijl Harry’s persoonlijkheid sterker naar voren kwam in de lichtere toon van de klarinet. Deze instrumenten benadrukken hun bijzonderheden en wanneer gecombineerd vormen ze een jazzy en hartverwarmende compositie. Het verhaal heeft enkele ups en downs die worden begeleid door muziek in verschillende tonen en zo ook verschillende emoties raken. In de scène waar Harry in de boom klimt bijvoorbeeld stijgt de spanning enorm en gaat het zelfs een beetje over de top. Maar een klein beetje dramatiek past weer goed bij de animatie."

www.ambassadors.studio
www.postcodeloterij.nl


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie