Anderzorg lanceert Zorg voor #deleven
08-12-2016 09:33:00 | Door: Katja Brokke | hits: 10657 | Tags:

Het einde van het jaar is in zicht en dat betekent dat Nederlanders traditiegetrouw hun zorgpolis nog eens goed doornemen. Met de campagne Zorg voor #deleven positioneert Anderzorg zich in deze periode als dé zorgverzekeraar voor jonge mensen. De campagne is onder meer opgezet vanuit het inzicht dat deze doelgroep behoefte heeft aan een zorgverzekeraar die uitgebreide dienstverlening biedt via social media. Anderzorg helpt jongeren hierbij met een opvallende primeur; als eerste zorgverzekeraar van Nederland maakt Anderzorg overstappen via Instagram mogelijk. Voor het aantrekken en behoud van millennials zet Anderzorg onder andere een online documentaire met Sef, twee TVC’s, Spotify, radiospots, een actiepagina en de overstapservice via Instagram in. De campagne loopt tot en met het einde van het jaar.

Het begrip #deleven is gebaseerd op het gelijknamige nummer van de Nederlandse rapper Sef uit 2011. Uit onderzoek in opdracht van Anderzorg blijkt dat 1 op de 5 millennials (22%) de uitdrukking gebruikt op social media. Van grammaticale onjuistheid, naar onderdeel van de hedendaagse jongerencultuur.

Maurice van Dijk, merkstrateeg bij Anderzorg: “De leven staat voor jongeren symbool voor wat het leven zo mooi maakt. Of dit nu kleine geluksmomentjes zijn of juist grote mijlpalen. Dit inzicht sluit naadloos aan bij onze filosofie: alles snel, simpel en goed geregeld, zodat de klant verder kan met #deleven.”

Grootschalig onderzoek en Listen Labs

De mogelijkheid om via Instagram over te stappen, is het resultaat van grootschalig onderzoek en Listen Labs, dat Anderzorg in samenwerking met XXS Amsterdam en Merktroubadour liet uitvoeren. Zo geeft 86 procent van de jongeren onder 25 en 32 jaar aan dat overstappen makkelijker moet worden en vindt 58 procent het niet meer dan logisch dat verzekeraars hun doelgroep ook op social media van dienst zijn. Millennials geven aan dat de Instagram-overstapservice hen vooral gemak, tijd, en minder uitzoekwerk oplevert.

Hyper-relevant

Dat Anderzorg met de door XXS Amsterdam ontwikkelde campagne jongeren goed weet te bereiken, blijkt onder andere uit de actiepagina die in het leven is geroepen. Jongeren delen hier foto’s waarin zij de leven vieren. Ook heeft Anderzorg een primeur door op een zeer inventieve manier aanwezig te zijn binnen het volledige netwerk van Wayne Partner Kent. Hier wordt het onderwerp De Leven met alle redactionele content verbonden die gedurende de campagneperiode wordt geproduceerd. Bijvoorbeeld een artikel over het inkomen van Taylor Swift. Deze massale inzet is een media first voor Anderzorg en door deze hernieuwde aanpak wordt de content niet onderbroken, maar juist verrijkt en daardoor hyper-relevant. 

Overstappen via Instagram kan tot en met het einde van het jaar via instagram.com/anderzorg

Credits:
Opdrachtgever: Anderzorg | Klant: Maurice van Dijk, Jeroen Hamstra, Elsmieke van Hoorn | Bureau: XXS Amsterdam | Mediastrategie en –inzet: Mindshare | Media: Wayne Parker Kent | Pr en contentcreatie: Merktroubadour

www.anderzorg.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie