Arne van den Berg en Taco Vinkeles starten eigen bureau: MediaActivationCo.
18-10-2017 12:48:15 | Door: Katja Brokke | hits: 4703 | Tags:

Na jaren samengewerkt te hebben in commerciële en creatieve functies bij de Radio 538 Groep, zijn Arne van den Berg (Head of Commerce Voetbal International) en Taco Vinkeles (Creative Director Marketing Solutions Sanoma|SBS) nu MediaActivationCo. gestart.

MediaActivationCo. speelt in op de tweedeling die momenteel in het medialandschap gaande is, waarbij aan de ene kant commodity in- en verkoop geautomatiseerd wordt en aan de andere kant de zoektocht voor merken naar relevante momenten om de doelgroep op verrassende en impactvolle wijze te bereiken complex blijft. In dit laatste is MediaActivationCo. gespecialiseerd. Het bureau biedt niet alleen oplossingen voor merken, maar ook voor media (reclame) bureaus en media owners.

Onder het begrip Media Activation schaart MediaActivationCo. alle bijzondere vormen van mediainzet zoals branded content, nonspot, sponsoring etcetera. Media wordt door MediaActivationCo. breder geïnterpreteerd dan alleen de traditionele media die ingekocht worden via mediabureaus. MediaActivationCo. betrekt voor merken ook andere mogelijkheden waar de doelgroep optimaal en verrassend geraakt kan worden, zoals: live events, sport, influencers, artiesten, video en de eigen kanalen van een merk.

Van den Berg en Vinkeles: “Gedeelde passie voor merken en media en een gezamenlijke visie over de beste oplossingen om de consument in beweging te krijgen zijn voor ons de drivers voor de lancering van het begrip Media Activation. Samen hebben we voor de top 100 adverteerders in Nederland gewerkt. Door onze verschillende functies binnen (special) advertising teams bij grote media owners zijn we gespecialiseerd in Media Activation. Door onafhankelijk te opereren is MediaActivationCo. in staat om verrassende concepten te ontwikkelen en onverwachte samenwerkingen te ontsluiten. MediaActivationCo. gaat geen specifieke media inkoop verzorgen voor merken maar brengt deze merken wel samen met media owners om op het snijvlak van redactie, commercie en de belevingswereld van de consument unieke momenten te creëren.”

“Veel media- en reclamebureaus hebben zelf niet de toepasbare creativiteit in huis om, buiten de reguliere tariefkaart van media owners om, voor hun merken eigen concepten te ontwikkelen. Andere spelers in de mediaindustrie zoals tv-producenten, sport marketingbureaus, eventorganisatoren vinden het juist lastig om de brug naar media te slaan en hier de Media Activation oplossingen te vinden. Daarnaast hebben media owners niet altijd de mankracht om andersoortige commerciële oplossingen voor merken te ontwikkelen en organiseren. MediaActivationCo. kan, naast direct voor merken, ook bovengenoemde bedrijven helpen om zo samen een maximaal resultaat voor een merk te creëren.”

www.mediaactivation.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie