Atout France organiseert eerste editie #FeelFrance-event
21-11-2017 17:54:00 | Door: | hits: 2720 | Tags:

Atout France Amsterdam kijkt met tevredenheid terug op zijn eerste #FeelFrance-event exclusief voor online beïnvloeders. Want voor de première van dit nieuwe evenement, eind vorige week in Amsterdam, meldden zich meer dan vijftig bloggers, vloggers, Instagrammers en andere influencers die zich puur op internet richten. In een dynamische setting maakten zij kennis met twaalf Franse partijen op het gebied van toerisme en accommodaties. 

Met een internettoegang in 96 procent van alle huishoudens is de Nederlandse online-wereld van groot belang voor de Franse toeristische bedrijfstak: niet minder dan 88 procent van de boekingen voor bezoeken aan Frankrijk gaan tegenwoordig al via internet. Steeds vaker blijkt dat bloggers en vloggers een belangrijke rol spelen in het selectieproces waar gaan we deze keer naartoe?. Het iedere keer weer kunnen bieden van actuele en inspirerende informatie is voor deze beïnvloeders van grote waarde.  

Er was dan ook veel belangstelling voor de geanimeerde sessies speeddating met de Franse organisaties die naar Amsterdam waren gekomen. Daarnaast was er alle ruimte voor ontspannen networking. En voor wie dit allemaal toch nog te veel stress opleverde was het zelfs mogelijk om een halfuurtje yoga en meditatie in te lassen.

De Franse partners die acte de présence gaven kwamen deels uit de wintersportgebieden in de Alpen. Zij blikten met de influencers vooruit op hopelijk weer een prachtig seizoen vol verse sneeuw: La Clusaz, Le Grand Bornand, Valmorel en Savoie Mont Blanc. 

Maar ook uit allerlei andere Franse gebieden waren vertegenwoordigers afgereisd, zoals namens Bretagne en uit Noord Frankrijk - Hauts-de-France. Ook de regio's Auvergne-Rhônes-Alpes en Occitanie-Pyreneeën Middellandse Zee waren aanwezig in Amsterdam, net als de toerisme bureau's van Sarlat (in de Dordogne) en Roquebrune sur Argens aan de Côte d'Azur . 

Veel belangstelling was er voor het in heel Frankrijk actieve glampingbedrijf Les Castels en voor de boutique keten Green Spirit Hotels, dat bestaat uit vier charmante duurzame hotels en een restaurant in Parijs.

De influencers gingen naar huis met een goed gevulde goodie bag, een biertje uit Noord Frankrijk, een fijn verzorgingsproduct, het Franse lifestyle magazine Leven in Frankrijk, een Franse baret, flessenkoeler en een powerbank.

De conclusie bij Atout France is unaniem: dit eerste #FeelFrance-event speciaal voor online beïnvloeders was zeker niet het laatste. Wordt vervolgd!

Het #FeelFrance event is onderdeel van de #FeelFrance strategie die Atout France begin dit jaar lanceerde.

nl.france.fr

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie