Beautyconcern Coty kiest Storyboard als social agency
24-08-2018 10:50:33 | Door: | hits: 4670 | Tags:

Coty heeft na een pitch gekozen voor content- en influencerspecialist Storyboard. Het Amsterdamse mediabedrijf wordt per direct verantwoordelijk voor de always-on social strategieën voor onder andere Max Factor en Rimmel London.

Het internationale beautyconcern Coty heeft haar merken, onder andere Max Factor, Rimmel London, Bourjois en Sally Hansen, de afgelopen jaren voorzien van aangescherpte positioneringen, waarin digital een steeds groter aandeel vervult. Om deze positioneringen ook op sociale media tot leven te brengen is er een pitch uitgeschreven, waar diverse bureaus aan hebben deelgenomen. De bureaus werden uitgedaagd om een innovatief plan te ontwikkelen, inclusief originele content, integratie van internationale campagnes en communitymanagement.

De keuze is gevallen op het Amsterdamse mediabedrijf Storyboard, dat per direct voor de beautymerken van start gaat. Storyboard media opereert sinds 2011 als fullservice social agency. Daarnaast is het grondlegger van het fenomeen celebrity influencermarketing in de Benelux en heeft het inmiddels een grote footprint in het influencerdomein in West-Europa.

Martijn de Kemp, CEO van Storyboard: “Onze samenwerking met Coty komt voort uit een volledige synergie van al onze business units. Storyboard Studio’s, onze in-house productieafdeling, werkt in de executie gestroomlijnd samen met ons influencerteam. Samen met grote, gerenommeerde influencers gaan we voor ieder merk een always-on format lanceren om te zorgen voor awareness en bereik. Parallel hieraan werken we met micro-influencers om op efficiënte wijze user generated social content te ontwikkelen en verspreiden, met als doel bouwen aan consideration en in de toekomst ook conversie.

We brengen de werelden van data, influencers en de socialcontentstrategieën al langer samen, maar het gebeurt niet iedere dag dat we een nieuwe kans krijgen om dat in een always-on aanpak voor ‘s werelds meest iconische merken te mogen doen. We zijn trots om samen met Coty te bouwen aan een future-proof socialmediastrategie voor hun merken.”

www.storyboard-agency.com
www.coty.com


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie