Block Party investeert in Unless
01-05-2018 19:15:28 | Door: Max Vlugt | hits: 3704 | Tags:

Investeringsfonds Block Party, een initiatief van voetballer Gregory van der Wiel, is onder de indruk van Unles en stimuleert de innovatie met een kapitaalinjectie. 

Wederzijds begrip op het internet is niet altijd optimaal. Daarom besloten Sander Nagtegaal en Marcel Panse in 2016 een startup op te richten die dit verbetert.

Nagtegaal: "Op het web heeft iedereen een heel korte aandachtsspanne. In het echt is die een stuk langer, omdat je anderen bij je verhaal kunt betrekken door het ter plekke op ze af te stemmen. En dat is precies wat realtime personalisatieplatform Unless doet: online communicatie menselijker maken door het toevoegen van persoonlijke context aan bestaande websites."

Met behulp van serverloze technologie, machine learning en big data laat Unless elke websitebezoeker een unieke versie van een website zien, die speciaal voor hen is aangepast. Volgens wetenschappelijk onderzoek zijn complexe berichten namelijk beter te begrijpen wanneer woorden en afbeeldingen persoonlijk op de bezoeker zijn afgestemd.

Nagtegaal: "Het belang hiervan realiseerde ik me toen ik vijf jaar geleden een herseninfarct opliep door een ongeluk. Ik kon wekenlang niet goed praten. Door een beperkte woordenschat en dynamiek merkte ik dat het dan heel moeilijk is de aandacht van je toehoorders vast te houden - een probleem dat ook bij computers speelt, waardoor veel websitebezoekers vroegtijdig afhaken."

Gregory van der Wiel en Funs Jacobs, initiatiefnemers Block Party: "We beseften ons hoe belangrijk goede communicatie is, maar ook dat we op het internet nog mijlenver achter lopen. We zijn dus trots dat we deel uitmaken van de wereldwijde innovatie van Unless."

Met de financiering laten Nagtegaal en Panse hun platform verder groeien. Ook versterken ze hun concurrentiepositie ten opzichte van traditionele diensten als Optimizely en Google Optimize.

Nagtegaal: "We werken inmiddels aan volledig geautomatiseerde personalisatie van websites met behulp van machine learning en kunstmatige intelligentie. Binnenkort kunnen aangesloten websites verschillende content nóg persoonlijker weergeven. Over twee jaar stemt Unless je gebruikerservaring automatisch af op je achtergrond, eigenschappen en zelfs je stemming. Een langere aandachtsspanne en een beter begrip van informatie maakt websites veel effectiever. Zowel consumenten als bedrijven profiteren daar enorm van."

www.unless.com
www.blckprty.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie