Boukje Taphoorn vanaf maart 2018 CMO bij Bol.com
11-12-2017 12:21:27 | Door: | hits: 2967 | Tags:

Bol.com verwelkomt Boukje Taphoorn als directeur Marketing (CMO). Met haar start op 1 maart 2018 is de bol.com-directie weer compleet.

Boukje Taphoorn neemt de directiefunctie Marketing over van Margaret Versteden die onlangs van directierol is gewisseld en nu directeur Winkels (CCO) bij bol.com is. Als directeur Marketing (CMO) wordt Boukje eindverantwoordelijk voor onder andere marketingcommunicatie en brand management, business development, customer & partner service en bol.com retail media groep (adverteren via bol.com).
 
Hiervoor heeft Boukje meer dan vijf jaar gewerkt voor Google waar zij eindverantwoordelijk was voor de sectoren FMCG, automotive, consumer electronics en food retail. Met haar teams heeft ze organisaties geadviseerd over de transitie van marketing binnen het digitale tijdperk. Boukje is in 1998 haar loopbaan gestart bij Unilever. Eerst als marketeer in Nederland om vervolgens in Londen het Europese brand management team van de Unilever Home Care merken te leiden. Voordat ze de overstap maakte naar Google, werkte Boukje ook voor de reclamebureaus wieden+kennedy en KesselsKramer.
 
Huub Vermeulen, algemeen directeur van bol.com: "Wij zijn heel enthousiast dat Boukje bol.com komt versterken. Met haar ervaring op managementniveau in de ontwikkeling van nieuwe markten en technologieën, gecombineerd met een expertise in marketing, brand management en online marketing, zijn wij ervan overtuigd dat Boukje een grote bijdrage kan leveren aan de verdere groei van bol.com, waaronder in digitale marketing. Daarnaast, minstens zo belangrijk voor ons, past haar persoonlijkheid heel goed bij het merk bol.com en onze collega's; energiek, teamgericht en vooruitstrevend."
 
Taphoorn: "Ik kijk er enorm naar uit mee te bouwen aan de toekomst van bol.com. De passie en gedrevenheid van bol.com'ers om miljoenen klanten iedere dag de beste winkel te bieden, is inspirerend. Daarnaast fascineert het mij hoe technologische ontwikkelingen continu kansen creëren voor een nog persoonlijkere en betere winkelervaring. Mijn achtergrond en passie voor zowel merken als technologie komen dan ook heel mooi samen in deze rol."  
 
Directieteam compleet
De directie van bol.com bestaat naast CEO Huub Vermeulen uit: CFO Gert-Jan Janssen, CTO Jurrie van Rooijen, CCO Margaret Versteden en vanaf 1 maart 2018 CMO Boukje Taphoorn. 

www.bol.com


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie