Brandframe Investigative Branding viert vijfjarig bestaan met nieuwe naam, website en design
15-03-2018 15:54:32 | Door: Katja Brokke | hits: 3162 | Tags:

Ter ere van hun vijfjarig bestaan, heeft Brandframe Investigative Branding gekozen voor een complete make-over. Zo is de naam ingekort naar Brandframe, is er een nieuwe visuele identiteit ontwikkeld door designers Bowler & Kimchi en is er met DutchDuo gewerkt aan een nieuwe website.

Brandframe werd in 2013 opgericht Annie Peutrell en Claire Taylor. Om tegemoet te komen aan de vraag van Nederlandse en internationale organisaties naar diepgaand merkresearch, merkanalyses en creatieve processen. Om de positionering van hun merken te definiëren en te ontwikkelen. Voor 2013 was Peutrell creatief directeur bij Mountain en Design Bridge. Taylor was tot 2013 freelance journalist, copywriter en heeft gewerkt als branding consultant en communications director bij THNK. De samenwerking tussen Peutrell en Taylor begon in 2011 toen ze gezamenlijk werkten aan de boeken van Mountain/

Taylor: “Het idee van Brandframe ontstond in de tijd dat we bij bureaus zaten. We zagen veel designers, art directors en copywriters worstelen. Ze misten inspiratie omdat de briefing van de klant niet duidelijk was of omdat er een heldere focus ontbrak. Maar als de briefing er eenmaal ligt, is het vaak te laat – of te duur – om nog wijzigingen aan brand-strategie te brengen. Annie en ik vonden dat het beter kon. Door in een heel vroeg stadium te starten met een sterke merkpositionering. Ver voordat de briefing voor design of communicatie wordt opgesteld. Zodat iedereen die betrokken is bij het merk een duidelijk beeld heeft van het merk. Met een duidelijke merkpositionering ontstaat ownership bij alle betrokkenen en blijft het merk leading vanaf het moment dat het startsein wordt gegeven.”

www.brand-frame.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie