Cloudfactory en adidas lanceren arbeidsmarktcampagne
06-03-2018 16:09:00 | Door: Max Vlugt | hits: 3469 | Tags:

Cloudfactory en adidas lanceren een arbeidsmarktcampagne die dezelfde boodschap uitdraagt als de grote consumentencampagne Here to Create, waarin adidas-sterren als Lionel Messi, Pharrell Williams, basketballer James Harden en David Beckham schitteren.

De campagne, waarin 7 digitale talenten van adidas centraal staan, geeft een beeld van de wereld van adidas (een wereld waarin werknemers op gezonde wijze beter willen worden in wat ze doen en willen presteren) om op die manier nieuw en nog beter digitaal creatief talent aan te trekken.

In de hoofdfilm en 7 portretten is te zien hoe de werknemers hun toewijding en sportieve lessen toepassen in hun digitale denken en doen. Meer in het bijzonder verbeeldt Cloudfactory 7 kwaliteiten die leiden tot meer succes: moed, focus, visie, openheid, verbeelding, behendigheid en samenwerking.

Op de campagnesite kan de doelgroep het overkoepelende manifest en de 7 verhalen zien. Zo is het Craig, een senior CRM-specialist, gelukt om een 8 weken durend proces tot één dag in te korten, dankzij lessen die hij geleerd heeft van het Nieuw-Zeelandse rugbyteam All Blacks, die heilig geloven in de potentie van samenwerking. En gebruikt Amory de verbeelding, die hij op het basketbalveld gebruikt om tegenstanders te verrassen, als director of organic search om adidas op nieuwe, originele manieren in het digitale universum zichtbaar te maken. 

Sandrine Huijgen en Jessica Kersten, creative partners van Cloudfactory: "Here to Create geeft potentiële werknemers een echt en oprecht beeld van hoe het is om in het digitale hart van adidas, een wereldmerk might we add, te opereren. Dit noemen wij storydoing! We vertellen geen verhaaltje, maar laten zien welke creatieve en sportieve skills adidas werknemers uit hun sport halen en hoe ze dit succesvol toepassen in hun dagelijkse werkzaamheden."

Here to Create zal worden uitgerold via sociale kanalen als LinkedIn en Twitter, evenals adidas’ eigen kanalen. Daarnaast heeft Cloudfactory, samen met Superhero Cheesecake een digitale tool gecreëerd, waarmee adidas-werknemers de hoofdfilm kunnen personaliseren. Via de tool voegen de werknemers hun eigen foto en stem I’m here to create toe.  Deze gepersonaliseerde film wordt verspreid via hun persoonlijke kanalen.

www.cloudfactory.nlwww.adidas.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie