
Counter Content organiseert lunchevent over nepnieuws
2018 is met hoofdrolspelers als Trump, Facebook en Dotan het jaar van nepnieuws. De impact op de maatschappij is in dit soort gevallen gigantisch. Ook voor professionals zoals marketeers, communicatieadviseurs en journalisten. Hoe betrouwbaar is mijn merk, medium en verhaal nog?
Eerder dit jaar publiceerden Raymond Bresching en Dennis Jak van Counter Content het onderzoeksrapport Mediaonderzoek 2018: Fake news en betrouwbaarheid. In dit onderzoek is in kaart gebracht hoe betrouwbaar media, merken en mensen nog zijn in het post-truth tijdperk. Hoogste tijd om tegen het einde van het jaar in een kleine setting (maximaal 20 personen) bij elkaar te komen om de stand van zaken door te nemen.
Het Nederlands MediaNetwerk heeft vier kaarten bemachtigd en mag deze weggeven aan geïnteresseerden binnen het netwerk. Aanmelden doe je via een e-mail aan Thalien Colenbrander onder vermelding van Lunchevent nepniews. Het aantal kaarten zijn beperkt dus wie het eerst komt...
Onder leiding van presentatrice Evelien Bosch deelt Han van der Horst, schrijver van het boek Nepnieuws zijn visie over media en een panel van journalisten met Niels van Nimwegen, De Monitor KRO-NCRV; Rens Muller, Runner's World, Veronica Magazine, Voetbal International en Jasper Mulder, Adformatie, gaat met elkaar in discussie over het kernthema. Natuurlijk mag je mee discussiëren en vragen stellen. De sessie wordt afgesloten met een heerlijke lunch in de voormalige wapenfabriek op het Hembrugterrein.
Datum en locatie
Dinsdag 27 november bij Lab-44 te Zaandam
Programma
11:30 – 12:00 uur Ontvangst
12:00 – 12:20 uur Inleiding door Han van der Horst
12:20 – 13:00 uur Paneldiscussie met onder meer Niels van Nimwegen - De Monitor KRO-NCRV, Rens Muller - Runner's World, Veronica Magazine en Voetbal International, en Jasper Mulder - Adformatie
13:00 – 14:00 uur Lunch en netwerkgelegenheid
Over Counter Content
Counter Content helpt jou aan een goed verhaal en vertaalt complexe materie naar effectieve content met een heldere boodschap. Het team bestaat uit gedreven PR-experts, communicatieadviseurs, content marketeers, journalisten en creative content creators. Zij gaan voor verhalen die impact hebben, die zorgen voor naamsbekendheid en keiharde leads genereren.
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie