DDB & Tribal Amsterdam en Mindshare ontwikkelen campagne Centraal Beheer
04-06-2018 11:35:34 | Door: Katja Brokke | hits: 3245 | Tags:

Steeds meer autobezitters verkopen hun auto zelf, online, dus opvallen wordt steeds moeilijker. Centraal Beheer zet hiervoor een actie op: Autoreclame To Go: een high-tech installatie die binnen een minuut een persoonlijke, professionele reclame maakt voor de auto.

Bij het kopen van een nieuwe of andere auto oriënteren automobilisten zich op de bijbehorende verzekering. Centraal Beheer gaat graag een stapje verder voor haar klanten. Daarom worden particuliere autoverkopers geholpen met een professionele reclame voor hun auto’s.

Ellen van der Horst, campagnemanager bij Centraal Beheer: “We willen hiermee laten zien dat we altijd een stapje verder gaan voor onze klanten. En niet voor niets de klantvriendelijkste verzekeraar van Nederland zijn. Daarom helpen we ze nu ook hun auto te verkopen.”

Doel van de campagne is om top of mind te komen bij kopers van nieuwe auto’s.

Een installatie die gebruikmaakt van projection mapping en kinect maakt het mogelijk op grote schaal professionele reclames te maken. Gebruikers kunnen kiezen uit drie vooraf gecreëerde reclamewerelden. De thema’s luxe, Hollywood of natuur worden met vijf beamers geprojecteerd en door drie geautomatiseerde camera’s vastgelegd. Binnen een minuut is het klaar, dankzij een voice-over die ter plekke aanwezig is, en rijden de autoverkopers weg met hun eigen reclame.

De reclames kunnen geplaatst worden op de bekende autoverkoopsites en gedeeld worden via social media. Waar ze verkopers helpen aandacht te krijgen, maar bovenal kopers aanspreken met de boodschap dat Centraal Beheer de klantvriendelijkste verzekeraar is.

Van der Horst: “Op deze manier maken we niet alleen reclame op de relevantste media, maar treden we ook buiten de daarvoor bestemde reclameruimte. En we zijn aanwezig op plekken waar de consument daadwerkelijk opzoek is naar hun toekomstige auto. Het leuke van deze campagne is dat Centraal Beheer autoreclames maakt voor particuliere autoverkopers. En die autoverkopers maken weer reclame voor de autoverzekering van Centraal Beheer.“

De films gaan ook leven in DOOH, pre-rolls en banners. Bovendien kunnen verkopers zich ook aanmelden voor een tweede event. Op deze dag stellen we hen onze radiozendtijd beschikbaar. Verkopers nodigen we uit in een opnamestudio, waar ze zelf een professionele radioreclame in mogen spreken.

Wie zijn auto wil verkopen met een professionele reclame kan zich tot en met 10 juni aanmelden op centraalbeheer.nl/autoreclame. De campagne loopt van 4 juni tot eind juli.

Credits:
Opdrachtgever: Centraal Beheer | Bureau: DDB & Tribal Amsterdam | Productiemaatschappij: Circus Family | Muziek/geluid: Earforce | Media: Mindshare | Performance marketing: DisXT

www.centraalbeheer.nl/autoreclame 
www.ddbgroup.nl
www.mindshareworld.com/netherlands

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie