
DPG Media, Hearst en NRC genomineerd voor Cross Media Exploitant 2022
De drie nominaties voor Cross Media Exploitant 2022 zijn bekend. Welk cross media merk wordt de opvolger van NRC?
Op woensdag 8 juni wordt tijdens Cross Media Diner & Awards de winnaar bekend gemaakt.
DPG Media
Kees Wilbrink, directeur Partnerships bij DPG Media: "DPG Media is het grootste crossmediale mediabedrijf van Nederland. Onze media komen al decennialang dagelijks over de vloer bij miljoenen Nederlandse huishoudens. Met 56 sterke merken die zowel onze lezers, kijkers, luisteraars als adverteerders een prachtig platform bieden. We informeren, inspireren en entertainen. Ons crossmediale portfolio bestaat uit nationale, regionale en lokale titels. Na de integratie van Sanoma in 2020 moesten onze groeiambities werkelijkheid worden. Daarom zijn we ongelooflijk trots dat juist 2021 het meest succesvolle jaar ooit was voor DPG Media.
Het aantal abonnees groeit fors, vooral dankzij een spectaculaire toename van digitale abonnementen (+31 procent). Ons gemiddeld (digitale) maandbereik steeg door, na het toch al uitzonderlijke jaar 2020. Ook het videobereik zit in de lift: we halen dagelijks gemiddeld 1,5 miljoen videostarts. En Qmusic werd dit jaar de grootste radiozender: het is ruim 20 jaar geleden dat een radiozender een marktaandeel van 19,7 procent haalde. Mede dankzij deze indrukwekkende bereikcijfers gooiden we ook op de advertentiemarkt hoge ogen. We boekten een omzetstijging van maar liefst 11 procent, mede dankzij de enorme toename van de digitale omzet. Inmiddels overstijgen de digitale advertising inkomsten die van print en kunnen we echt stellen een digitale speler van formaat te zijn... lees het volledige case-interview hier
Hearst Netherlands
Marscha Krouwel, CEO Hearst Netherlands: "Hearst Netherlands telt zo’n 170 gepassioneerde medewerkers die samen met een extern netwerk van contentmakers, influencers, fotografen en digitale specialisten elke dag werken aan en voor topmerken als ELLE, Harper’s Bazaar, Cosmopolitan, Women’s Health, Quote, National Geographic, Quest, Men’s Health en Runner’s World. Voor deze merken creëren we toonaangevende en hoogwaardige betekenisvolle (branded) content die inspireert en mensen in beweging brengt. We innoveren, informeren en inspireren en geloven in lef, plezier, optimisme en behoefte aan positieve verandering.
Hearst Netherlands behoort tot het wereldwijde concern Hearst Corporation, met meer dan 360 bedrijven en 20.000 medewerkers actief in 150 landen. Hearst Corporation is één van de twee grootste uitgevers ter wereld. Er vindt een intensieve samenwerking plaats op het gebied van onder meer kennis, data en internationale partnerships."
NRC
Ronald Bouwman, Sales & Marketing Manager bij NRC Media: "NRC is een nieuwsmerk dat haar wortels diep in de negentiende eeuw heeft liggen. De communicatiekanalen waarop de onafhankelijke journalistiek wordt gebracht, is aan verandering onderhevig, de kern van het bedrijf is hetzelfde gebleven: NRC brengt (onderzoeks)journalistiek die diep graaft en breed kijkt en niet van het snelle citaat is. Het doel is de ruimst mogelijke informatie te geven waarbij feiten van meningen worden gescheiden, niet-partijdig, niet met een of andere ideologische opzet, waarmee we de consument bouwstenen aanreiken waarop men zelf een mening kan baseren. In deze informatieverstrekking worden zaken die verborgen blijven aan het licht gebracht en staan de feiten centraal waarbij er voortdurend aan waarheidsvinding wordt gedaan.
De kern van ons bedrijf: in de waarheidsvinding laten wij de consument kennismaken met maatschappelijke stromingen en gebeurtenissen waarmee de consument het misschien helemaal niet eens zijn. Vertrouwen is het kernbegrip. Net als ieder merk willen we daar zijn waar de consument is en omarmen we communicatiekanalen die bij onze kernpassen. En daarin willen we vooruitstrevend zijn en schuwen we niet de organisatie om te gooien. NRC was het eerste landelijke nieuwsmerk dat in 1995 een website introduceerde. NRC was het eerste nieuwsmerk dat digital first ging werken..."