[Vacatures] DPG Media zoekt een Product Manager Display advertising
15-03-2021 08:23:53 | Door: Pie Kamau | hits: 7853 | Tags:

DPG Media is per direct op zoek naar een:

Product Manager Display advertising

Ben jij de ervaren Product manager die alles weet van wat er speelt binnen het uitgebreide vakgebied Display advertising? Dat is mooi, want daar zijn wij naar op zoek. Je hebt de kans verantwoordelijk te worden over het product Display advertising binnen DPG Media, het grootste mediahuis in Nederland. De formats die jij bedenkt of verbetert zijn daarom direct van grote invloed op de gehele markt. 

Wat ga je doen

Als Product manager ben jij verantwoordelijk voor de ontwikkeling van commerciële Display Advertising producten voor DPG Media. Je ontwikkelt en verbetert functionaliteiten van display formats en zorgt voor de juiste uitrol naar sales en de markt. Je zorgt ervoor dat er voor iedere klant(groep) en doelstelling een optimaal presterend format beschikbaar is en onze Sales-collega’s het juiste materiaal in handen hebben deze zo goed mogelijk te presenteren bij de klant. Naast de performance zorg je ervoor dat deze formaten ook nog eens zo eenvoudig mogelijk ingekocht kunnen worden, op de manier zoals de klant dit wenst. Door het eigen platform Design hebben we de mogelijkheid zelf templates te ontwerpen en in de markt te zetten. Dit zorgt ervoor dat we constant kunnen verbeteren en we met de juiste creativiteit tot de allerbeste formats kunnen komen. Onze Product managers worden vaak gezien als mensen die op het snijvlak van business, marketing en technologie zitten.

Je bent op de hoogte van de markttrends en mogelijkheden, weet op je duimpje wat erbij komt kijken om display in te kopen óf verkopen vanuit een publisher. Of dat nu programmatic, via onze trading desk Adoptimize, Direct buy of onze selfservice tool DPG Direct is. Daarnaast voel jij goed aan waar onze adverteerders naar op zoek zijn en weet je dit ook intern te verkopen en toe te lichten aan bijvoorbeeld redacties, sales, ad tech of andere stakeholders. Verder:

  • zet de product manager een visie voor het product neer of een algemeen kader voor het kunnen nemen van productbeslissingen.
  • schakel je gemakkelijk met verschillende stakeholders (adtech, adops, directie, marketing en sales) en zal jij de volledige coördinatie van de productontwikkeling op je nemen. 
  • Kom je samen met account managers en digitaal specialisten geregeld samen om hen te inspireren en te informeren over de nieuwst ontwikkelde of verbeterde producten.


Wie zijn wij

Het Product & Innovatie team bestaat uit 9 personen. Dit is een jong en divers team met echte online professionals. Als team ben je onderdeel van het grote centrale team Digital sales development NL. Vanuit ons fijne kantoor in Hoofddorp kom je terecht in een energieke omgeving die volop in ontwikkeling is. Je krijgt de kans om te werken voor de grootste mediaspeler van Nederland waarbij je mee bouwt aan de nieuwsmedia van morgen. Verder is er bij ons veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, onder andere door middel van trainingen en opleidingen.

Wij bieden jou

  • Een contract voor 36 uur per week.
  • Een salaris afhankelijk van kennis en werkervaring.
  • 8% vakantiegeld en 4% persoonlijk budget, wat naar eigen inzicht kan worden besteed.
  • 24 vakantiedagen.
  • Prima pensioenregeling.
  • Volop opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden.

 

Als hét grootste mediabedrijf van Nederland staat we open voor alle talent in de maatschappij. Wij roepen kandidaten met een diverse achtergrond in de breedste zin van het woord dan ook op om te solliciteren op deze functie. Juist door de verschillen tussen collega’s ontstaan verrassende inzichten en innovatieve oplossingen. En dat past dan weer heel erg goed bij ons als organisatie. We zijn benieuwd wie jij bent en welke kwaliteiten en ervaring jij meebrengt.

Functie eisen

  • End-to-end verantwoordelijk voor het product display advertising.
  • Je hebt minstens 5 jaar ervaring in een vergelijkbare rol of bij een agency in gerelateerde werkzaamheden.
  • WO werk- en denkniveau. Je bent analytisch sterk, neemt graag initiatief, nieuwsgierig en onderzoekt altijd verder. Daarnaast weet je je goed onderbouwde adviezen over te brengen en anderen hiervoor te enthousiasmeren.
  • Je kent het medialandschap, zowel de publisherkant als de mediabureaus en adverteerderskant.
  • Je hebt ervaring met stakeholdermanagement, want je zal in deze rol te maken krijgen met oa redactie, developers en sales.

 

Word jij onze nieuwe collega?

Heb jij eerst nog vragen? Ik beantwoord die graag via roxanne.rinkes@dpgmedia.nl of 06-21370122. Een WhatsApp bericht mag ook. Solliciteer hier.

www .dpgmedia.nl
www.dpgmediagroup.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie