De Persgroep sluit strategische samenwerking met NOC*NSF
10-02-2018 11:47:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 6766 | Tags:

De Persgroep en NOC*NSF hebben in het Holland Heineken House te PyeongChang een meerjarige samenwerking bekend gemaakt. Doelstelling van de samenwerking is om gemeenschappelijk unieke content (geschreven, beeld, video en radio) te maken en te verspreiden. Op deze wijze komen topsporters, de sterke merken van NOC*NSF en de Nederlandse sportbonden nog beter in beeld  bij nog meer mensen. Ook biedt deze samenwerking de kans om thema’s zoals bewegen & gezondheid en sport in je regio zowel landelijk als regionaal ruime bekendheid te geven.

De ambities zoals die door beide partners worden onderstreept behelzen in één zin: Nederland als sportland samen naar een hoger plan brengen. Dit kan worden bereikt door meer mensen in contact te brengen met de sport, zowel lokaal, regionaal als landelijk. Zeker bij  hoogtepunten zoals nu tijdens  de Olympische Spelen van PyeongChang 2018, maar ook op de overige dagen van het jaar. Er is altijd overal in Nederland op sportgebied wel wat te doen. Deze samenwerking zal zeker ook extra aandacht geven aan de binding tussen fans en TeamNL.

Een grote rol in de samenwerking zal video content hebben. Niet alleen online video’s op de sites van de Persgroep en  van NOC*NSF, maar juist ook op die van alle aangesloten 30 sportbonden. Daarvoor wordt een unieke videoplayer en videowall ontwikkeld.

Gerard Dielessen, algemeen directeur van  NOC*NSF: “Wij zijn heel blij met dit partnership.  De Persgroep deelt onze ambitie om onze media aanpak naar een hoger niveau te  brengen. Zeker op digitaal vlak is daar nog veel te doen. Er is rond sport zoveel moois en boeiends te vertellen. Deze samenwerking zal ons  structureel mooie verhalen opleveren over wat we doen en meer impact geven.”

Erik Roddenhof, CEO de Persgroep Nederland: “Het is vanzelfsprekend dat wij meer dan trots zijn op deze alliantie met NOC*NSF. Sport is een pijler van onze nieuwsmerken. En ons sporthart klopt stevig. Nu kunnen wij veel dieper gaan samenwerken om samen de beste verhalen te gaan maken. Ook past de partnership in onze video groei. De unieke content die uit deze deal voortvloeit zullen onze doelgroepen zeker gaan waarderen”.

De Persgroep Nederland is uitgever van ADR nieuwsmedia (AD, PZC, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, De Gelderlander, de Stentor en de Tubantia), de Volkskrant, Trouw en Het Parool. De Persgroep is eigenaar van de radiozender Qmusic, zakelijk platform De Ondernemer, online video MyChannels en diverse websites zoals Autotrack, Intermediair, Nationale Vacaturebank, Reclamefolder, Sportnieuws en Tweakers. De Persgroep Nederland is tevens uitgever van 143 huis-aan-huiskranten. De nieuwsmerken van de Persgroep realiseren dagelijks een bereik van 10,3 miljoen contacten.

www.persgroep.nl
www.nocnsf.nl


Lees ons interview met Erik Roddenhof hier


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie