Dirk schrapt kiloknallers van voorpagina reclamefolders
15-08-2017 14:02:12 | Door: Katja Brokke | hits: 1875 | Tags:

Supermarktketen Dirk stopt met het plaatsen van kiloknallers op de voorpagina van haar actiefolders. Een kiloknaller op de voorpagina zorgt al snel voor 40 tot 50 procent meer verkocht vlees dan een kiloknaller binnenin een folder.

Wakker Dier roept andere supermarkten op het voorbeeld van Dirk te volgen. De organisatie analyseerde alle 331 actiefolders van de twaalf grootste supermarktketens uit het eerste halfjaar van 2017. In die periode stond op de voorpagina van 18 procent van de supermarktfolders een kiloknaller, reclame voor dieronvriendelijk, keurmerkloos vlees.

Dirk had in 2017 nog één keer een kiloknaller op de voorpagina, maar door de toezegging is dat de laatste geweest. Plus heeft sinds twee jaar geen enkele kiloknaller op de voorpagina gezet. Plus doet echter geen toezegging dit ook nooit meer te zullen doen.

Emté zette bij tweederde van haar folders een kiloknaller op de voorpagina. Dat is het vaakst van alle onderzochte supermarkten. Op de tweede plek volgt Jumbo met 37 procent van haar folders. Hoogvliet is derde met 26 procent.

Volgens reclamestrateeg Eugène Roorda doen vleesaanbiedingen het op de voorpagina al snel 40 tot 50 procent beter dan binnenin de folder. Hij wijst erop dat dat om tonnen vlees en dus extra omzet gaat.

www.wakkerdier.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie