Elastique ontwikkelt website en app Omroep Flevoland
08-03-2018 17:41:00 | Door: Suzanne van der Meij | hits: 4460 | Tags:

Omroep Flevoland lanceert een nieuwe website en app. Zowel de website als app zijn ontwikkeld door digital agency Elastique, dat eerder apps ontwikkelde voor alle NPO-radiozenders, Wie is de Mol? en De Slimste Mens. 

Gerard Hullegie, manager sales, marketing en communicatie van Omroep Flevoland: "Steeds meer mensen weten Omroep Flevoland te vinden. In januari bezochten 2,7 miljoen mensen onze website en app: een record waar we trots op zijn. Om deze services ook in de toekomst te kunnen bieden, ontwikkelde Elastique een gebruiksvriendelijke en toekomstbestendige (responsive) website en app voor Omroep Flevoland. Daarnaast gold het mobile firstprincipe. Er is dan ook gekozen voor een hybride platform dat tegemoetkomt aan de flexibiliteit van webtechnologie en de stabiliteit van native-technologie heeft."

De website van Omroep Flevoland heeft extra functionaliteiten. Zo is het mogelijk om per Flevolandse gemeente het nieuws te bekijken, maar er kan ook gekeken worden naar live tv, visual radio, het gepresenteerde weerbericht of de laatste nieuwsuitzending op tv.

Hullegie: "Op termijn zullen er nog meer functionaliteiten bijkomen. Denk bijvoorbeeld aan de mogelijkheid om informatie te ontvangen, op basis van persoonlijke voorkeuren van gebruikers."

Behalve het verbeteren van functionaliteiten, is ook de vormgeving overzichtelijker en eenvoudiger geworden.

Hullegie: "Zo kan de gebruiker in een oogopslag zien waar de informatie te vinden is waar hij of zij naar zoekt. Ik kan me goed voorstellen dat andere regionale omroepen in de toekomst voor eenzelfde contentplatform kiezen."

Elastique lid DDA 

Dankzij het trackrecord binnen en buiten de media, is Elastique recent toegelaten als lid van Dutch Digital Agencies (DDA). DDA is sinds 2002 de branchevereniging en kennisorganisatie van de Nederlandse digitale bureaus.

Annemieke Deering, manager Dutch Digital Agencies: "Elastique omarmt de laatste technologische ontwikkelingen en zet deze overtuigend in voor opdrachtgevers binnen en buiten de creatieve industrie, op zowel nationaal als internationaal niveau. Het bureau combineert innovatie met creativiteit en ondernemerschap, om steeds weer toegevoegde waarde te leveren. We zijn er dan ook van overtuigd dat het digitale DNA van Elastique van toegevoegde waarde is voor het DDA-netwerk en dus de digitale industrie."

www.omroepflevoland.nl
www.elastique.nl


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie