Email Benchmark 2017: mobiel wint van desktop
09-03-2017 08:01:00 | Door: Arjen Westra | hits: 3416 | Tags:

e-Village publiceert de veertiende editie van de E-mail Benchmark, het grootste periodieke e-mailonderzoek in de Nederlandse markt.

Een paar bevindingen? Email wordt meer op mobiel (54,22 procent) dan op desktop (45,78 procent) geopend, het belangrijkste doel om emailmarketing in te zetten is het genereren van traffic naar de website (75 procent).

Vorig jaar was leadgeneratie nog de belangrijkste reden om emailmarketing in te zetten. Marketing automation is zowel de grootste trend als de grootste uitdaging voor de Nederlandse marketeer. 

Deze en meer resultaten zijn gebundeld in E-mail Benchmark – Editie 2017, dat vanaf vandaag te downloaden is op de website www.email-benchmark.nl.

EamilBenchMark2017Infographic

Ondanks de verschuiving naar mobiel is nog niet iedere organisatie mobile responsive.

Inmiddels optimaliseert 83 procent zijn emails voor mobiel en tablet; 95 procent van de respondenten houdt nog geen rekening met optimalisatie voor smart watches.
 
De belangrijkste uitdagingen voor marketeers in 2017 draaien om automatiseren en data.

Ruim 49 procent van de ondervraagden ziet marketing automation als de belangrijkste uitdaging van het jaar. Gevolgd door databasemanagement (37 procent) en conversie (35 procent).

Marketing automation is niet alleen de grootste uitdaging, maar ook de meest genoemde trend (55 procent).

Het onderzoek is uitgevoerd door E-mail Service Provider e-Village en behandelt alle aspecten van het vakgebied e-mailmarketing.

De cijfers uit de E-mail Benchmark zijn samengesteld uit meer dan 3,5 miljard e-mails en 17.000 e-mailcampagnes en daarmee is het het grootste e-mailonderzoek in de Nederlandse markt.

In totaal komen zeventien verschillende branches aan bod. Hierdoor kunnen marketeers de resultaten in de benchmark altijd met hun eigen situatie vergelijken.

Alle cijfers zijn uitgesplitst naar zowel de business-to-business- (B2B) als de business-to-consumer-markt (B2C).
 
www.email-benchmark.nl

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie