Endemol Shine produceert nieuwe online spelshow
03-11-2017 14:15:00 | Door: | hits: 4147 | Tags:

Challenges Cup is de nieuwe online spelhow op YouTube, ontwikkeld door Endemol Shine in samenwerking met de Nationale Postcode Loterij. Acht bekende Nederlandse YouTubers strijden om een hoge geldprijs voor het goede doel.

Vanaf maandag 6 november gaan Kelvin Boerma, Dylan Haegens, Gio Latooy, Jill van Dooren, Sophie Milzink, Kaj van der Ree, Quinty Misiedjan en Marije Zuurveld gedurende vijf maanden de strijd met elkaar aan in een online spelshow door middel van challenges. Degene die aan het eind van alle 60 afleveringen de meeste punten heeft weten te scoren, wint een mooi geldbedrag. Dit bedrag gaat naar het goede doel, dat hij of zij heeft gekozen uit de goede doelen die de Postcode Loterij steunt. Elke maandag, woensdag en vrijdag is om 16:00 uur een aflevering te zien op het YouTubekanaal.

Hype

Frank de Wit, producent en hoofd Endemol Shine Beyond: "Online challenges zijn al jaren een enorme hype op YouTube en vormen dan ook de basis van de Challenges Cup. We werken voor deze productie samen met online specialisten en productiebedrijf Cinemates."

Over de samenwerking tussen Endemol en Cinemates zegt Kelvin Boerma, deelnemer en medeproducent vanuit Cinemates: “We brengen creativiteit en productiepower bij elkaar. Op deze manier zorgen we samen voor unieke content met hoge kwaliteit en het online sausje. Wat ons betreft de perfecte manier van een samenwerking tussen online creators en een grote mediapartij. We maken optimaal gebruik van elkaars kwaliteiten om tot nieuwe vormen van content te komen. Uiteraard gaat dat gepaard met heel veel lol.” 

Challenges

De influencers gaan in teams verschillende uitdagingen met elkaar aan. De challenges zijn gebaseerd op succesvolle internetvoorbeelden, maar altijd met een creatieve twist. Zo spelen zij onder andere de ‘Flip Cup Estafette Challenge’, waarbij ze zo snel mogelijk een afstand moeten overbruggen door in teamverband cups te flippen. En in de ‘Face Swap Wie Ben Ik Challenge’ wordt het bekende ‘Wie Ben Ik?’-spel gespeeld door gebruik te maken van de populaire Face Swap Live app. 

Goede doelen 

De acht YouTubers spelen allemaal voor een zelfgekozen goed doel van de Nationale Postcode Loterij. Met het uitvoeren van de challenges kunnen zij punten verdienen. Elk goed doel heeft in ieder geval de kans om 2500 euro te verdienen. Dit bedrag kan oplopen tot maximaal 20.000 euro. De runner-up krijgt 10.000 euro en de nummer drie verdient 5000 euro. Naast het geldbedrag dat de YouTubers voor de goede doelen kunnen winnen, bezoeken zij ook het zelf gekozen goede doel om er meer over te weten te komen. Deze vlogs zijn vanaf dinsdag 14 november op het YouTubekanaal van de Challenges Cup te bekijken.  

www.endemolshinegroup.com 
www.postcodeloterij.nl
www.youtube.com/user/tc

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie