Etcetera en MassiveMusic maken wereldwijde film Leaseplan
16-10-2017 12:18:00 | Door: Katja Brokke | hits: 4225 | Tags:

MassiveMusic heeft samengewerkt met Etcetera en productiemaatschappij PostPanic aan What’s Next?, een drieminutenfilm voor Leaseplan, met in de hoofdrol journalist en Grand Tour-presentator Richard Hammond.

Het muziekbureau ging op een muzikale zoektocht voor een nummer dat past bij de futuristische en visionaire insteek van de film, wat uiteindelijk leidde tot het vinden en licenseren van het nummer Cars van Gary Numan.

In de LeasePlanfilm gaat Hammond op een cinematisch, met actie gevuld avontuur, wat MassiveMusic de mogelijkheid gaf om verschillende adaptaties van het originele nummer toe te passen op de verschillende filmscenes.

Philip Oomen, Head of Creative Search & Licensing van MassiveMusic: “De samenwerking tussen MassiveMusic, Etcetera en PostPanic is een mooi voorbeeld van hoe een samenwerking hoort te gaan, waarbij iedereen tevreden is met het eindresultaat. Tijdens de creative music search, kwam ik het nummer Cars van Gary Numan tegen en vond het direct een perfecte match: een post punk electrotrack voor een commercial die in de toekomst plaatsvindt. Numan was zijn tijd ver vooruit: hij verving gitaren met synthesizers, die hij vervolgens opnam door gitaareffectpedalen, waarmee hij gezien wordt als een van de belangrijkste pionieren in elektronische popmuziek. Toen het nummer werd uitgebracht in 1979, had het al de futuristische touch die het nog steeds zo relevant maakt in deze tijd.“

Guido Blom, producer bij MassiveMusic: “Door de lengte van de commercial, lag de uitdaging in het vinden van een track die de juiste herinnering opriep en die goed muzikaal aan te passen was. We hebben die uitdaging omarmd door de track in zijn geheel uit elkaar te trekken, om vervolgens verschillende nieuwe versies op te nemen voor de diverse mini-scenes in de film.”

Mischa Rozema, regisseur bij PostPanic: “Gary Numans Cars lijkt een natuurlijke, eerste keuze maar dat was het zeker niet. Er is lang en hard gezocht in meerdere muzikale richtingen. We zochten een bekende track die de dynamiek van de film zou kunnen volgen. Probleem was het enorme narratieve spectrum van de visuals. De track moest op momenten epic en filmisch zijn, om vervolgens onder komedie te liggen. We zochten een future proof, retro track die haaks op de futuristische beelden zou staan. Credible was ook een vereiste. MassiveMusic gaf ons een pracht lijst van opties en uiteindelijk kwam Cars bovenaan te staan.”

Peter van Leeuwen, Creative Director bij Etcetera: “Samen met MassiveMusic hebben we uitgebreid gezocht naar de juiste track, maar het was uiteindelijk de potentie van het arrangement en de memorabele opening waardoor de keuze op Cars viel.”

www.massivemusic.com
www.etcetera.nl
www.postpanic.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie