Gerestyled Vrij Nederland lanceert WhatsAppdienst
22-02-2018 15:34:00 | Door: Katja Brokke | hits: 5545 | Tags:

Vrij Nederland is vernieuwd. Online en print zijn qua propositie en vormgeving aangepast. Hierbij zijn de iconische stijlelementen gecombineerd met een nieuwe huisstijl. Vrij Nederland wil zo nog meer benadrukken dat ze staat voor onafhankelijke en onderscheidende onderzoeksjournalistiek. Lezers krijgen één verhaal per dag via WhatsApp of via e-mail. Hierbij geldt kwaliteit boven kwantiteit, niet meer, maar minder lezen.

Elke dag één verhaal digitaal

Vrij Nederland-abonnees (compleet en online) ontvangen per e-mail of WhatsApp, één verhaal van de dag, geselecteerd door de redactie. Dit zijn urgente en onthullende verhalen, analyses, humor, reportages en interviews met tpersonen uit de wereld van politiek, cultuur en wetenschap. Uit lezersonderzoek blijkt dat dit concept aansluit op de wensen en behoeften van onze huidige en toekomstige lezers. Alleen het verhaal van de dag ontvangen kan voor 6,99 euro per maand. Het idee hierachter is: als je minder onzin leest, heb je meer tijd om na te denken.

Ward Wijndelts, hoofdredacteur van Vrij Nederland: “We moeten legendarisch worden omdat wij de perfecte lees(kijk-/luister-)ervaring bieden. Van 500 tot 7500 woorden: wij presenteren de allerbest geschreven stukken. Lezers moeten genietend tot zich nemen wat ook nog tot de verbeelding spreekt en helpt bij het begrijpen van de wereld.”

Vormgeving blad

Vrij Nederland #3 verschijnt op een groter formaat en op ander papier, passend bij de content. Het logo van Karst L. Zwart uit 1960 komt terug en is bepalend in de visuele identiteit van het maandblad, de specials, de digitale uitingen en de website.

www.vn.nl  
www.wpg.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie