Grootste merkintroductie van Coca-Cola Nederland sinds 10 jaar: Fuze Tea
01-01-2018 21:13:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 5635 | Tags:

Coca-Cola lanceert ijstheemerk Fuze Tea. Qua volume-ambitie zal Fuze Tea de grootste introductie van Coca-Cola Nederland zijn sinds de introductie van Coca-Cola zero, tien jaar geleden. Fuze Tea is een fusie van thee-extracten, fruitsap en kruidenextracten, met een verfrissende ijstheesmaak als resultaat. In totaal komen er zes varianten op de Nederlandse markt, waarvan er twee - Green Tea en Black Tea Sparkling - speciaal voor de Nederlandse consument zijn ontwikkeld. Fuze Tea is caloriearm en wordt gemaakt op basis van duurzaam ingekocht thee-extract. Het nieuwe merk zal vanaf 1 januari instromen in Nederlandse supermarkten en horecagelegenheden.

IJsthee is, na water het hardst groeiende segment in de drankencategorie. Het ijstheesegment groeide afgelopen jaar met tien procent. De vraag naar laagcalorische dranken met verrassende smaken en met ingrediënten van natuurlijke oorsprong stijgt. Daarom komt de introductie van Fuze Tea, als nieuwe grote speler, op een goed moment. Met de pay-off: Serve yourself a little me-time speelt het merk in op de momenten dat consumenten een momentje voor zichzelf willen nemen. De bewuste keuze voor verschillende verpakkingen (vanaf 200 ml tot 1,5L) maakt Fuze Tea ideaal voor elk moment.

Fuze Tea is een sterspeler binnen het internationale portfolio van Coca-Cola. Na de oorspronkelijke lancering in 2012 in veertien internationale markten is Fuze Tea nu een gevestigd merk dat populair is bij consumenten in veertig landen. Fuze Tea is één van de snelst groeiende merken binnen het wereldwijde Coca-Cola portfolio. Speciaal voor de Nederlandse consument heeft Coca-Cola een selectie Fuze Tea varianten ontwikkeld die is afgestemd op de Nederlandse smaakvoorkeuren. Fuze Tea is in Nederland verkrijgbaar in zes smaken. Twee bijzondere fusions Black Tea Peach Hibiscus en Green Tea Mango Chamomile en de basissmaken Green Tea, Black Tea Sparkling, Black Tea Peach en Black Tea Lemon.

De introductie van Fuze Tea sluit aan bij het West-Europese duurzaamheidsplan van Coca-Cola. In het actieplan zijn suikerreductie, maatschappelijke betrokkenheid en recycling belangrijke pijlers.

Het caloriearme drankje bevat duurzaam ingekochte thee. De thee is afkomstig van plantages die hun steentje bijdragen aan de lokale gemeenschap door bijvoorbeeld het bieden van werkgelegenheid en scholing. Fuze Tea zit in 100 procent recyclebare verpakkingen.

Fuze Tea is binnenkort verkrijgbaar in alle grote supermarkten, tankstations, leisure locaties, bioscopen, on-the-go locaties en in de horeca.

Opmerkelijk genoeg maakt Coca-Cola niets bekend over een lanceringscampagne.

Coca-Cola bestaat in Nederland uit verschillende bedrijven. Coca-Cola Nederland maakt deel uit van The Coca-Cola Company groep. The Coca-Cola Company en haar dochtermaatschappijen zijn eigenaar van de merken. Zij staan in voor de consumentenmarketing en het basisconcentraat voor de drankjes dat verkocht wordt aan Coca-Cola European Partners Nederland. Coca-Cola European Partners Nederland produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Coca-Cola life, Coca-Cola zero sugar, Coca-Cola light, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Kinley, Chaudfontaine, Monster, Fernandes, Dr Pepper, Capri-Sun, Appletiser, Nalu, Schweppes, FINLEY, Honest en Fuze Tea. Deze merken zijn samen goed voor meer dan zes miljoen consumpties per dag in Nederland. Coca-Cola Nederland en Coca-Cola European Partners hebben in Nederland meer dan 725 medewerkers verdeeld over twee vestigingen.

www.fuze-tea.com
www.cocacolanederland.nl

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie