Hé wat leuk! Een bericht van... Fleur Vis, MediaTest
23-02-2016 15:38:00 | Door: | hits: 5596 | Tags:

Ongeveer 10 miljoen Nederlanders maken gebruik van WhatsApp en maar liefst vier op de tien gebruiken WhatsApp voor zakelijke doeleinden. Niet geheel verrassend, zien we dan ook dat het aantal bedrijven dat WhatsApp als extra communicatiemiddel inzet groeit. Maar waar trends ontstaan, ontstaan ook vragen… 

Ik ben Fleur Vis, studente Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam en meer dan geïnteresseerd in dit soort trends en ontwikkelingen. Tijdens mijn stage bij MediaTest ga ik onderzoeken hoe bedrijven WhatsApp het beste kunnen inzetten.

Nu steeds meer bedrijven gaan experimenteren met WhatsApp en sommige bedrijven WhatsApp al inzetten voor hun klantenservice, is het van belang te weten hoe de consument tegenover deze nieuwe ontwikkeling staat. Wat kan wel, wat kan niet? Welk type WhatsApp bericht werkt het beste? Staat men positief tegenover op maat gemaakte acties via WhatsApp? Of is men huiverig en zit men niet te wachten op deze commerciële boodschappen? Kortom: is de consument klaar voor klantenservice én commerciële boodschappen via WhatsApp?

Of consumenten open staan voor contactbenadering via WhatsApp moet blijken uit dit onderzoek. Daarnaast kunnen bedrijven inzicht krijgen in het optimaal benutten van WhatsApp. Daar kunnen zij dan eventueel met hun klantenservice of marketingteam weer verder op in spelen. Mijn interesse is zeker gewekt, hopelijk die van jullie ook!

Wilt u meewerken aan dit onderzoek? Neemt u dan contact op met mij op: fvis@mediatest.nl, 020-4100000.

www.mediatest.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie