Hé wat leuk! Een bericht van... Tom Lattig, American Airlines
05-06-2020 11:41:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 6615 | Tags:

Beste en gewaardeerde partner,

Het is altijd makkelijker om te navigeren met een blauwe lucht aan de hemel. In onze 94-jarige geschiedenis heeft American Airlines veel stormen doorstaan en we zullen dit blijven doen met de steun van onze klanten, partners en ons team.

Net als de rest van de wereld zijn we ons nog steeds bewust van de impact van coronavirus (Covid-19) op ons dagelijks leven en ons bedrijf. We weten dat de luchtvaart een cruciale rol speelt in de wereldwijde hulpverlening en handel. Onze vluchten bieden een reddingslijn voor diegenen die naar huis willen terugkeren, voor zorgverleners die reizen om aan de frontlinie te dienen, en voor goederen die over de hele wereld reizen.

In de vrachtruimte van onze vliegtuigen vervoeren we levensreddende medische benodigdheden, geneesmiddelen, persoonlijke beschermingsmiddelen en verse producten om gemeenschappen in nood te bereiken. Vanaf Amsterdam (AMS) verzorgen we sinds april vrachtvluchten naar de Verenigde Staten, waarbij we telecommunicatieapparatuur vervoeren dat essentieel is om de wereld verbonden en geïnformeerd te houden tijdens de uitbraak van Covid-19.

Vandaag heeft American haar passagiersdienst hervat vanaf Amsterdam Schiphol (AMS) naar Dallas/Fort Worth Airport (DFW), nadat er wijzigingen in de dienstregeling en reisbeperkingen door de overheid werden opgelegd. De hervatting van de dienst tussen AMS en DFW, onze grootste hub, is een belangrijke stap bij het opnieuw opbouwen van onze internationale dienstregeling. We werken nauw samen met de luchthaven en de lokale autoriteiten om ervoor te zorgen dat we onze klanten veilig kunnen blijven bedienen.

Het is echter geen business as usual, het welzijn van onze klanten, teamleden en de gemeenschappen die we bedienen, blijft van het grootste belang. Het medische en veiligheidsteam van American heeft nauw samengewerkt met Amerikaanse en internationale autoriteiten, evenals met volksgezondheidsfunctionarissen, om de verspreiding van het virus te voorkomen.

We volgen strikte schoonmaakprocedures die voldoen aan de richtlijnen van het U.S. Center for Disease Control (CDC) of deze overtreffen. Op de luchthaven hebben we de frequentie van het schoonmaken van de gebieden die onder onze controle vallen verhoogd, waaronder gategebieden, ticketbalies, balies voor passagiersdiensten, bagagediensten en ruimtes voor teamleden. Om sociale afstand bij incheckbalies en gates te stimuleren, maakt American ook gebruik van afzetkoorden.

Aan boord van ons vliegtuig gebruikt American een door de U.S. Environmental Protection Agency (EPA) goedgekeurd desinfectiemiddel in de hele cabine. Deze maatregelen bouwen voort op nieuwe en uitgebreide reinigingsprocedures die American begin maart heeft toegevoegd, waaronder extra contactpunten in de cabine, meer voorzieningen voor handdesinfectie en ontsmettingsdoekjes voor bemanningsleden, en meer verneveling met een EPA-geregistreerd desinfecterend middel van ziekenhuiskwaliteit in alle openbare ruimtes.

De meeste vliegtuigen van American Airlines zijn uitgerust met HEPA-filters die voor een volledige luchtverversing zorgen van 15 tot 30 keer per uur, of een keer per twee tot vier minuten, vergelijkbaar met de standaard voor ziekenhuizen. We hebben ook onze diensten voor eten en drinken aangepast en hanteren een relaxed stoelbeleid.

Voor het comfort en de veiligheid van iedereen aan boord is een gezichtsbedekking vereist voor alle klanten en cabinepersoneel aan boord van een vlucht van American. Deze nieuwe vereiste maakt deel uit van onze voortdurende toewijding om prioriteit te geven aan het welzijn van klanten en teamleden. De volledige lijst met maatregelen en voorzorgsmaatregelen die we nemen, is te vinden op onze pagina Nieuws.

Voor klanten die op zoek zijn naar meer flexibiliteit, heeft American haar aanbod uitgebreid om geen wijzigingskosten te rekenen voor klanten die in de zomer reizen tot en met 30 september 2020. We erkennen ook de loyaliteit van AAdvantage®-leden door hun elitestatus te verlengen tot 31 januari 2022 en de kwalificaties voor de Elite-status voor dit jaar te reduceren. Dit zijn enkele acties die we hebben ondernomen om onze klanten te bedanken voor hun loyaliteit.

We plannen voor de toekomst en hopen op een heldere hemel in de toekomst. Namens alle teamleden van American over de hele wereld wil ik van deze gelegenheid gebruikmaken om u te bedanken voor uw voortdurende samenwerking. We zijn samen als een luchtvaartmaatschappij, werken samen als een industrie, om door te gaan met mensen te verbinden door middel van het wonder van vliegreizen.

Tom Lattig - Vice President, Europa, Midden-Oosten en Afrika Sales & Distribution

www.americanairlines.com


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie