Hein van der Wielen Head of Digital Partnerships GroupM
19-03-2018 16:13:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 2396 | Tags:

GroupM investeert in een nieuw Digital Partnerships Team van negen digitale- en dataspecialisten en benoemt Hein van der Wielen als de leider van dit team. Deze specialisten met een bewezen trackrecord zijn afkomstig vanuit de teams in Amsterdam, Eindhoven en Sittard, en vormen samen een nieuw multidisciplinair team op het vlak van data, supply en demand.

Het Digital Partnerships Team werkt in nauwe samenwerking met GroupM Trading aan de uitrol van nieuwe waardevolle proposities en voortdurende optimalisatie van mediawaarde en data deals.

Hein van der Wielen is benoemd tot Head of Digital Partnerships en rapporteert direct aan Eric Kramer, CEO GroupM en Country Manager WPP. Van der Wielen was een van de zeven online-specialisten die in 2006 Blue Mango startten, wat sindsdien is uitgegroeid tot Greenhouse Group (thans onder leiding van CEO Marion Koopman). De laatste jaren richtte Van der Wielen zich op de integratie van de digitale media buying activiteiten tussen Greenhouse Group, Bannerconnect en GroupM Trading.

Hein van der Wielen: "Tijdens pitches focussen klanten zich veelal louter op prijs terwijl binnen uitgevers yield management een steeds prominentere rol krijgt. In het programmatic tijdperk waarin we nu leven wordt daarbij te veel geleund op de technologie alleen. Vaak wordt daarbij uit het oog verloren dat juist in de samenwerking extra waarde gevonden kan worden. Door specialisten vanuit de klant, bureau maar ook dataproviders en publishers écht te betrekken ontstaan nieuwe manieren van optimalisatie en zelfs nieuwe transparante vormen van media-inkoop."

Eric Kramer: “Het eerste grote succes van dit team is de creatie van de GroupM Trusted MarketPlace: een nieuwe manier van programmatic inkoop die de zeer on-transparante programmatic supply chain volledig beheersbaar en gegarandeerd 100% transparant en controleerbaar maakt. Hier profiteren zowel adverteerders als de kwalitatieve lokale publishers van. GroupM realiseert hiermee effectievere campagnes terwijl lokale publishers de kwalitatieve content kunnen blijven maken waarbij onze adverteerders goed zichtbaar zijn en vrij van fraude en verborgen kosten kunnen adverteren.”

GroupM is the leading global media investment management operation. It serves as the parent company to WPP media agencies including Mindshare, MediaCom, and Wavemaker. Our primary purpose is to maximize the performance of WPP’s media communications agencies on behalf of our clients, our stakeholders and our people by operating as a parent and collaborator in performance-enhancing activities such as trading, content creation, sport marketing, finance, proprietary tool development and other business-critical capabilities. The agencies that comprise GroupM are all global operations in their own right with leading market positions. The focus of GroupM is the intelligent application of physical and intellectual scale to benefit trading, innovation and new communication services, to bring competitive advantage to our clients and our companies.

www.groupm.com


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie