Independer decemberwinnaar onderzoek SEO Effect
20-12-2016 11:03:00 | Door: Katja Brokke | hits: 3792 | Tags:

Online zoekmachineoptimalisatietool SEO Effect start met een doorlopend brancheonderzoek naar de organic search van zorgverzekeringen. De winnaar voor december is Independer.

Independer heeft een gemeten zichtbaarheid op Google van bijna 50 procent. Het beste merk, VGZ.nl, staat op 3 met  een schamele 5 procent zichtbaarheid. De gemeten zichtbaarheid mobiel is nog iets gunstiger voor Independer. Het bedrijf haalt volgens het onderzoek in december via organicsearchverkeer een geschatte mediawaarde binnen van 398.000 euro.

Het onderzoek

Het onderzoek werd uitgevoerd door Seo Effect voor 20 zorgverzekeringaanbieders en -vergelijkers met in totaal 82 zoekwoorden en een totaal zoekvolume van 775.000 zoekers per maand.

Merknamen (branded zoekwoorden) zijn uitgesloten van het onderzoek om zo iedereen gelijke kans te geven. Het is een doorlopend onderzoek dat elke week wordt uitgevoerd. Op SEO branche onderzoek onder zorgverzekeraars zijn de jongste weekdata te vinden en meer achtergronden van het onderzoek. 

Lees hier het hele onderzoek.

www.seoeffect.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie