J. Walter Thompson Amsterdam wint op Cannes Lions
20-10-2016 08:50:00 | Door: Katja Brokke | hits: 3231 | Tags:

J. Walter Thompson Amsterdam is gekroond tot Innovation Agency of the Year en laat bureaus als Saatchi & Saatchi en McCann New York achter zich in de ranking. Naast de bekroning tot Innovation Agency of the Year, was er ook CLIO success voor J. Walter Thompson. Met het project The Next Rembrandt werden een gouden en twee bronzen CLIO’s gewonnen tijdens het CLIO Awards Festival in New York.

The Next Rembrandt, het 3D geprint schilderij, gemaakt uit data van het volledige oeuvre van Rembrandt, blijft ondertussen de kunst- en techwereld bezighouden. Deze week maakt het schilderij z’n opwachting op de Frankfurter Buchmesse. Daarna zal Microsoft CEO Satya Nadella het gebruiken als voorbeeld voor de ontwikkeling van data tijdens een Wall Street Journal-event in Los Angeles. In Januari zal het schilderij een plek krijgen in het Parijse Musée Jacquemart-André en zal het naast een echte Rembrandt hangen. Tenslotte maakt ook Netflix een aflevering over Artificial Intelligence waarin The Next Rembrandt centraal zal staan.

Bas Korsten, Creative Partner van J. Walter Thompson Amsterdam: "Deze titel is een bekroning op de constante zoektocht van het bureau naar nieuwe manieren om onderscheid te vinden voor onze klanten. De constante zoektocht naar de vraag: what’s next? Ook op dit moment zijn we bezig met een aantal projecten die zich afspelen op het frontvlak van technologische ontwikkelingen. We willen voorop blijven lopen."

Emmanuel, Innovation Director van J. Walter Thompson Amsterdam: "We’re honoured and humbled to receive this distinction. It’s a result of a lot of hard work and a long journey. We believe that the agencies that will win are the agencies that truly embrace innovation - not as a buzzword but as a day-to-day process. Something quite magical happens when you bring innovation to the business of creativity – and as such I don’t think there has ever been a more exciting time to be in this industry. From where I am standing the future looks pretty bright!"

Het Nederlands MediaNetwerk sprak deze zomer met Korsten in Cannes:

 

www.jwt-amsterdam.pr.co

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie