Jägermeister lanceert flesontwerp, campagne en pay-off: It’s a matter of taste
04-01-2017 10:09:00 | Door: | hits: 4184 | Tags:

Na jaren Alleen als ie ijs en-ijskoud is laat Jägermeister zijn nieuwe gezicht zien door een hernieuwd flesontwerp, nieuwe campagne en een nieuwe pay-off: It’s a matter of taste. De nieuwe Jägermeister-campagne, ontwikkeld door NEEW, is geïnspireerd op het feit dat er uitgesproken meningen en ervaringen bestaan rondom het product en het merk. Jägermeister viert dat het karakteristieke drankje en de wereld daaromheen nou eenmaal een kwestie van smaak zijn. De campagne streeft ernaar een eerlijke stem te geven aan het merk.

Jägermeister nieuwe fles

Mirte Litjens, Brand Manager bij Jägermeister: “Wij zijn een karakteristiek merk, met een evenzo karakteristiek product. En we begeven ons liever in werelden waar mensen een sterke mening over hebben dan dat niemand iets vindt van wie je bent en wat je doet. Zo waarderen wij het ook wanneer mensen zelf een karakteristieke lifestyle nastreven. En of je hiervan houdt of niet, is een tweede. Een aantal van deze uitgesproken lifestyles worden verder uitgewerkt in onze nieuwe campagne: van onverschrokken stagedivers tot vriendinnen met matching tattoos up hun rug.”

Timon Zijderlaan, creatief bij NEEW: “Laten we eerlijk zijn, de smaak van Jägermeister is misschien niet voor iedereen. In plaats van dit te ontkennen, vonden we het juist gaaf om dit als sterk punt te duiden voor dit unieke, sterkedrankje. Met deze campagne laten we zien dat we fan zijn van uitgesproken smaken in het algemeen.”

Campagnemiddelen

In de nieuwe campagne, bestaande uit outdoor- en onlinefilm, portretteert Jägermeister drie werelden waarin het merk zich begeeft. Want net zoals de unieke smaak, zijn de omgevingen, sferen en gedragingen rondom het Duitse drankje ook een kwestie van smaak. Hiernaast loopt er een digitale doorvertaling van de It’s a matter of taste-campagne. In samenwerking met bekende (social) influencers exploreert Jägermeister de vele smaken van hun favoriete stad: Berlijn. Ook biedt het merk een onlineplatform waar de sterke smaken van de influencers en Jäger-fans gevierd worden.

Jägermeister zal zich in 2017 ook op een nieuwe manier en nog nadrukkelijker gaan laten zien in de horeca. Door heel Nederland zullen visuals van Jägermeister zichtbaar zijn in horeca-outlets. Daarnaast zal Jägermeister met een vernieuwd promotion team concept – in de stijl van de campagne – de horeca ingaan.

Jägermeister nieuwe campagne It's a matter of taste

Nieuw design fles

Sinds de introductie van Jägermeister zijn het design en label van de fles enkele keren vernieuwd. Naast de aangezette brede schouders vergaart de vernieuwde fles een meer high-end look door onder andere de nieuwe dop van de fles, waar de signature van Jägermeister’s uitvinder, Curt Mast, op gegrafeerd staat. Je ziet op het label direct wat de kruidenlikeur uniek maakt, namelijk de 56 ingrediënten die Jägermeister bevat en het sterke statement Der Kräuterlikör zet dit kracht bij.

www.jaegermeister.nl
www.neewbusiness.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie