Jess Gunn & James Crossley winnaar JongeHonden-pitch Booking.com
18-09-2017 11:03:00 | Door: | hits: 3215 | Tags:

Stichting JongeHonden verbindt jonge creatieven aan bureaus en merken. Het duo Jess Gunn & James Crossley won de openingspitch voor booking.com. Lewis Ortiz, Senior Digital Brand Manager bij Booking.com was onder de indruk van 38 ingezonden concepten.

De jury voor de eerste pitch van het nieuwe JongeHonden-seizoen bestond uit een delegatie van Booking.com en twee creative directors van MediaMonks. Het winnende idee van Jess en James, genaamd: Lost in the world, found at booking.com, imponeerde de jury. Het creatieve duo speelde in op memorable ervaringen die voornamelijk bij generatie Z niet volgens plan verlopen. Omdat het vaak om (een van hun) eerste reizen gaat, heeft deze generatie wel een thuisbasis nodig. Dat is booking.com.

Booking.com wil de drie concepten verder ontwikkelen en testen welk concept het beste aansluit op het merk en generatie Z. JongeHonden board member

Jasper Vierboom, board member van JongeHonden: "Het is goed dat concepten van jonge creatieven uit ons bestand verder komen dan de tekentafel. JongeHonden wil juist een stukje ervaring meegeven aan deze creatieven. Door middel van een aanpassingsronde en zelfs een productie geven we die groep een uniek kijkje in de keuken."

Jess Gunn en James Crosslily gaan samen met een deel uit het JongeHonden-bestuur naar Eurobest in Londen in november waar ze meedoen aan een 24-uurscompetitie. Op nummer 2 eindigde het duo Tom Klaver en Susan Zwijgers en op nummer 3 eindigde het duo Arieke van Liere en Jazz Tonna. Booking.com stelde reischecks beschikbaar voor de top 3. 

JongeHonden kondigt direct tweede pitch aan

Het JongeHonden-bestuur gaat gelijk door met de aankondiging van een nieuwe pitch voor wederom een internationale klant. Via de Pitch Night (aanmelden kan via deze link) worden de creatieven gebriefd met een presentatie van de klant die bekend wordt op de avond zelf. De deelnemers hebben tot en met 28 september om hun concept in te leveren via www.jongehonden.nl.

www.jongehonden.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie