Jildou van der Bijl, Gwenda van Vliet, Jannine Berkelaar, Marscha Krouwel en Ruud de Langen genomineerd voor Cross Media Persoon 2022
15-04-2022 17:44:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 14464 | Tags:

De eerste nominaties van de Cross Media Awards 2022 zijn bekend. Uit een recordaantal van 32 voordrachten heeft de Cross Media Awards Jury onder voorzitterschap van John Olivieira vijf genomineerden gekozen.

Jildou van de Bijl | Chief Creative Officer LINDA.

We staan pas aan het begin, denk ik weleens. Het wordt alleen maar leuker! Mijn droom is om samen met adverteerders en mediabureau’s steeds weer creatieve crossmediale concepten te bedenken met intelligente distributie strategieën eronder, die onze betrokken consumenten raken, impact hebben en beklijven. En hoe vaker we dat doen, hoe meer we leren van data, hoe slimmer we het spel kunnen spelen. Aan onze liefde om mooie verhalen te vertellen zal het niet liggen... lees deze case hier

Gwenda van Vliet | Chief Marketing Officer G-Star RAW

Communicatie en media is diverser dan ooit, en relaties met klanten opbouwen is belangrijker dan ooit. Daarom zijn insights rond de klant, zijn gedrag en zijn wensen ontzettend belangrijk. En dan gaat het voor ons veel meer over what makes them tick en hoe we ervoor zorgen we ervoor dat wij opvallen in de berg aan communicatie.

De truc om door middel van de ideale media mix het maximale uit je marketing euro halen kan in principe iedereen leren. Het efficiënter en effectiever maken, segmenteren, de consumer journey - dat is voor mij de machine. Die moet ook staan en is heel belangrijk, maar die maakt uiteindelijk niet het echte verschil, in mijn optiek. Het echte verschil maak  je met creatie. Goede creatie maakt je media ongelofelijk veel effectiever. Het is een accelerator op alles... lees deze case hier

Jannine Berkelaar | Hoofdredacteur Kek Mama

Crossmedia zit al jaren in het DNA van Kek Mama. Om als niche merk overeind te blijven kun je niet anders dan op zoveel mogelijk touchpoints contact maken met je doelgroep. Dit doe we nu via ons maandelijkse magazine en de vier specials, de podcast afleveringen, email nieuwsbrieven, de social platforms, de video’s op Kek Mama TV, via influencers verbonden aan familyblend the agency en via events. Een kruisbestuiving tussen de kanalen is hierbij key. Door het slim inzetten van deze mix aan middelen en vooral door de juiste content op de juiste manier te brengen bereiken we onze lezers en volgers op dagelijkse basis, wat zeg ik, op uurbasis... lees deze case hier

Marscha Krouwel | Country Manager Hearst Netherlands

Als merk is een 360° vertegenwoordiging onmiskenbaar om de doelgroep goed te bereiken. Om een sterke positie in te kunnen nemen, geloof ik enerzijds in de kracht van het bouwen van sterke merken en anderzijds het centraal stellen van de behoefte van de consument. Doelgoepkennis, onder andere middels data, is daarbij essentieel. En hierin ligt ook precies de kracht van Hearst Netherlands. Enerzijds door onze iconische merken die een grote autoriteit in de markt genieten en betrouwbaar zijn en anderzijds door onze diepgewortelde kennis van onze doelgroepen. We bewegen voortdurend mee door te blijven innoveren, informeren, inspireren, entertainen en activeren. Wij brengen met onze content onze doelgroepen per mediamerk op die platformen in beweging waar zij ook echt aanwezig zijn. In die mediamix maken we dus heel bewuste keuzes. Een cross mediale benadering is essentieel om als mediamerk met je boodschap impact te hebben en toekomstbestendig te zijn, maar het klakkeloos inzetten van alle beschikbare mediatypen en vormen, daar geloof ik niet in... lees deze case hier

Ruud de Langen | Chief Growth Officer dentsu Benelux

In een snel veranderend versplinterd medialandschap zijn we door Covid in één keer in 2024 beland. We werken, winkelen, leren, communiceren en streamen online als nooit tevoren. De versnelde digitalisering heeft in een aantal jaren tijd een enorme kloof doen ontstaan tussen jong en oud qua mediagedrag. Er is een tweedeling ontstaan tussen mensen jonger dan 35 jaar en ouder dan 35 jaar. Er is op dit moment slechts een overlap van 18 procent in mediaconsumptiegedrag tussen jongeren en ouderen. Ter vergelijk: in 2015 was die overlap nog 58 procent. En we zijn nog niet klaar. Met Metaverse-achtige toepassingen die op ons afkomen, zullen consumer journeys volledig op hun kop worden gezet en funnels opgeblazen. Fysieke en virtuele werelden zullen ongelooflijke verbindingen tot stand brengen. En daarbij is het dus van levensbelang om altijd en overal die consument centraal te zetten. Dat betekent dat je daar continu je tooling op aan moet passen, maar ook je eigen reactie- en aanpassingsvermogen. En niet minder belangrijk, collega’s blijven stimuleren nog nieuwsgieriger te zijn dan Yvonne Coldeweijer... lees deze case hier

Op woensdag 8 juni wordt tijdens Cross Media Diner & Awards bekend wie in de voetsporen treedt van Brenda Smith als de Cross Media Persoon van het Jaar 2022.

www.crossmediaawards.nl

Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `



Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie