KLM introduceert intelligent bagagelabel voor reizigers in Amsterdam
04-07-2017 07:07:00 | Door: Arjen Westra | hits: 3211 | Tags:

KLM biedt passagiers die in september Amsterdam bezoeken de KLM Care Tag. Het intelligente bagagelabel geeft reizigers automatisch gesproken tips over de stad, gebaseerd op de plek waar ze zich op dat moment bevinden.

De tag is speciaal ontwikkeld voor KLM en bevat een offline GPS-module en een luidspreker. Terwijl je op je gemak door de stad wandelt of fietst, krijg je zo de juiste tip op de juiste plek en op het juiste moment.

KLM heeft haar toegewijde crew tips laten inspreken, gekoppeld aan locaties door heel Amsterdam waar toeristen wel wat assistentie kunnen gebruiken. Bezoekers kunnen de Care Tag eenvoudig aan hun bagage of kleding bevestigen.


De ontwikkeling van een apparaatje waarmee de service van de bemanning niet meer beperkt blijft tot in het vliegtuig en op de luchthaven, past perfect bij het streven van KLM om de meest klantgerichte luchtvaartmaatschappij van Europa te zijn.

De KLM Care Tag bevat honderden raktische tips in Amsterdam. En dan gaat het niet om de standaard toeristische tips, maar om handige kennis, zoals welke kruispunten het drukst zijn, waar je je fiets zou moeten stallen en hoe je hem goed op slot zet, en waar je op je hoede moet zijn voor zakkenrollers.

Daarnaast geeft de Care Tag ook luchtigere tips over plekken om gratis de plaatselijke keuken te proeven, waar de mooiste streetart te vinden is of over de beste adresjes om een fiets of boot te huren. Met de Care Tag heb je altijd iemand bij je die veel weet van de stad.
 
Beperkte beschikbaarheid De KLM Care Tag kan alleen in september gratis besteld worden online voor passagiers die naar Amsterdam reizen.

Passagiers met een geldig ticket kunnen de Care Tag eenvoudig bestellen, maar beschikbaarheid is beperkt. De eerste batch Care Tags zal alleen in het Engels beschikbaar zijn, maar later dit jaar zal de Care Tag ook uitgebracht worden in het Chinees, Portugees, Duits en Russisch.

Ed van Bennekom, Creative Director, DDB & Tribal Worldwide, Amsterdam: “De Care Tag is geïnspireerd op onze eigen ervaringen. Ik ben geboren en getogen in het centrum van Amsterdam en heb de stad door de jaren ontzettend zien groeien. Vroeger noemde ik Amsterdam een internationaal dorp, maar de afgelopen tien jaar is het een serieuze wereldstad geworden. De meeste toeristen zien Amsterdam als één groot museum, en besteden geen aandacht aan wat er om hen heen gebeurt, wat vaak leidt tot vervelende situaties voor bezoekers en inwoners van de stad. Wij denken dat de Care Tag echt een toegevoegde waarde heeft en het makkelijker maakt voor mensen om Amsterdam te verkennen."

www.klm.com   
www.ddbgroup.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie