KOKORO ontwikkelt Oxxio-campagne
05-12-2016 09:22:00 | Door: Marianna Beets | hits: 4126 | Tags:

Energieleverancier Oxxio lanceert een nieuwe campagne, waarin het zich inleeft in de wereld van de mobile millennial en een hoofdrol geeft aan de slimme Oxxio energie-app. De campagne wordt tot leven gebracht via online video, banners, social media en, ja nog steeds, een tv-commercial.

Met de nieuwe pay-off – Superslim. Supervoordelig. – zette Oxxio zich met een campagne eerder dit jaar al neer als voordeelspeler met een slimme app. Deze positionering past bij de millennial doelgroep; die is prijsbewust en volledig smartphone-minded.

Oxxio-voorman Freddy Verweij: "Mobile is niet langer een leuke optie die we toevoegen aan een oerwoud van diensten. Het is de nieuwe standaard. Onze doelgroep wil niet bellen over energiezaken, of inloggen in een Mijn omgeving die helemaal niet aanvoelt als 'Mijn’ omgeving. Zij willen alles kunnen regelen in een intuïtieve omgeving die in hun broekzak past. Waar dan ook, wanneer dan ook. Met deze campagne zetten we een nieuwe stap om de eerste App-only energieleverancier van Nederland te worden."

Bij de nieuwe positionering in april 2016 introduceerde Oxxio O&O; twee brand characters, die staan voor superslim en supervoordelig. In de nieuwe wintercampagne borduurt Oxxio op die lijn verder. O&O volgen een aantal millennials in een café en zien dat ze een vakantie-appartementje boeken, afrekenen en een taxi bestellen. Allemaal via apps die gemak en voordeel bieden. Als het om energiezaken gaat, hoort de Oxxio App in dat rijtje thuis.

De millennial doelgroep gebruikt vooral online media. Daarom zet Oxxio de campagne vooral in via online video, bannering en social media. Ook is de campagne dus zichtbaar op TV. Nieuw is dat de energieleverancier zowel online als offline media continu bijstuurt op basis van gedragsresultaten.

Credits

Verantwoordelijk bij Oxxio: Freddy Verweij, Martijn Verschoor, Jolanda Ravenek, Yvette van Hellemondt, Ida Heerkens | bureau:  KOKORO | strategie: Rik Heijmen,  Caroline van Hoof | creatie: Merlijn van Vliet, Wouter Vanhaeren, Robbert Maruanaija, Lynsey Schouten | account: Frieda Ulsamer de Waard, Karin van Dalen | Film en 3D productie: Redrum | regisseur: Ed van Hout | producer: Carlijn Pluijmakers | muziek compositie: Big Orange | voice-over opname: Loudness / Jaap Waaijer |  voice-over: Bettina Holwerda | mediabureau: Mindshare.

www.oxxio.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie