[Kijkcijfers] RTL Late Night trekt 1,7 miljoen kijkers
15-09-2018 09:28:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 8753 | Tags:

Twan Huys heeft met zijn RTL Late Night het eerste succes binnengehaald. De kijkcijfers waren tot nu teleurstellend. Zelfs een gast als Stormy Daniels trok de kijkcijfers niet omhoog. Het doorkijkeffect op de eerste vrijdag was beperkt, ook al kreeg het programma 1,9 miljoen kijkers aangeleverd van The Voice Senior.

Gisteren was de finale van The Voice Senior. Er keken 2 miljoen mensen. Er was echter geen liveshow - John de Mol durfde het niet aan om meer dan vier afleveringen te maken - maar er moest wel een live-moment zijn, er moet immers door het publiek worden gestemd.

Goed gevonden: de bekendmaking van de winnaar was in RTL Late Night, wat volledig in het teken stond van The Voice Senior, inclusief bedenker John de Mol.

Het bracht Twan 1,7 miljoen kijkers.

RTL had gisteren een gouden avond en versloeg voor het eerst sinds tijden NPO met overtuigende cijfers. Naast de nummer 1 en 2 positie was er voor RTL ook de nummer 4 positie (GTST, 1,2 miljoen kijkers) en de nummer 6 positie (Half Acht Nieuws, 1,1 miljoen kijkers).

Het kijkcijfergeweld dat The Voice Senior ontketende, moet John de Mol een dubbel gevoel hebben gegeven. Als producent van The Voice Senior zit hij natuurlijk geramd. Talpa Media verkoopt het programma over de hele wereld. John de Mol heeft dat bedrijf verkocht maar doet nog wel een aantal jaren het management. De verkoopprijs hang mede af van de resultaten die Talpa Media boekt dus dit succes is welkom.

John de Mol is wel eigenaar van Talpa Network, waar onder meer SBS6, Net5 en Veronica deel van uitmaken. Die zenders hadden gisteravond maar bescheiden scores.

Twan Huys vroeg John de Mol er ook naar: Blijft een programma als The Voice Senior bij RTL? De Mol kon er niet veel over zeggen. Hij is met Sven Sauvé in gesprek, hij zou wel iets willen voor zijn eigen zenders maar er zijn ook afspraken. Een spagaat: RTL is tot nu toe de beste weg geweest om formats succesvol in het buitenland te verkopen. Nog liever boekt John de Mol grote successen met zijn eigen zenders. Het wordt nog een mooi televisieseizoen.

 

14 september 2018
Uitzenddag (KDU) TOT 6+
pos tijd titel zender kdh madl abs
1 2033
VOICE SENIOR THE FINALS
RTL4 12,9 35,3 2.031.000
2 2233
RTL LATE NIGHT MET TWAN HUYS
RTL4 10,7 39,3 1.687.000
3 2000
JOURNAAL 20 UUR
NPO1 10,3 31,5 1.630.000
4 2003
GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN
RTL4 7,6 22,6 1.200.000
5 1800
JOURNAAL 18 UUR
NPO1 7,0 34,4 1.109.000
6 1930
HALF ACHT NIEUWS
RTL4 6,9 25,8 1.090.000
7 1817
EENVANDAAG
NPO1 5,9 28,2 933.000
8 2028
2 VOOR 12
NPO2 5,3 14,5 842.000
9 2031
FLIKKEN ROTTERDAM
NPO1 5,1 13,8 805.000
10 1834
RTL BOULEVARD
RTL4 5,0 21,1 788.000
11 1904
M
NPO1 4,6 18,0 732.000
12 2300
PAUW
NPO1 4,5 20,3 707.000
13 1817
EDITIE NL
RTL4 3,8 18,2 594.000
14 2225
HELLO GOODBYE
NPO1 3,6 11,3 565.000
15 2407
JOURNAAL LAAT
NPO1 3,4 28,5 534.000
16 2200
NIEUWSUUR
NPO2 3,2 9,3 500.000
17 2129
TV SHOW
NPO1 3,1 8,7 495.000
18 2029
VERONICA INSIDE
Ver 3,0 8,1 472.000
19 1848
BINNENSTEBUITEN
NPO2 2,5 10,7 401.000
20 1759
ZES UUR NIEUWS
RTL4 2,5 12,2 387.000
21 1913
GORTS WIJNKWARTIER
NPO2 2,4 9,4 374.000
22 2235
HART VAN NEDERLAND
SBS 6 2,3 7,6 369.000
23 1937
VROEGE VOGELS
NPO2 2,1 7,1 334.000
24 1708
TIJD VOOR MAX
NPO1 2,1 14,2 327.000
25 1936
UTOPIA
SBS 6 2,1 6,6 326.000

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie