Kipling lanceert internationale merkcampagne in samenwerking met DDB & Tribal
29-08-2017 09:13:00 | Door: Marianna Beets | hits: 2765 | Tags:

Kipling, het merk dat bekend staat om haar iconische casual tassen en aap, heeft DDB & Tribal, Amsterdam verkozen tot lead agency voor alle internationale campagnes. DDB & Tribal, Amsterdam heeft ruim een jaar met Kipling aan de merk- en seizoencampagnes gewerkt die deze zomer gelanceerd zijn.

Kipling’s campagne bekent kleur, hetgeen we van Kipling gewend zijn, maar op een nieuwe onderscheidende manier. De visuals van de campagne zijn geschoten door de Libanese fotograaf Eli Rezkallah, en zijn opvallend door het gebruik van een monochrome wereld. De copy is gefocust op een functional benefit van de tas en de Kipling aap is in ieder beeld aanwezig als side-kick. Verder hightlight de campagne herkenbare gebruiksmomenten van de doelgroep, namelijk werk, school, reizen en vrije tijd.

Gwenda van Vliet, Global Marketing Director, Kipling: “We waren op zoek naar een bureau waar wij echt onderdeel konden zijn van het creatieve proces en ons directe communicatielijnen kon bieden. DDB & Tribal, Amsterdam was in staat afstand te nemen van traditionele werkwijzen; een zeer fijne benadering die het beste in onze samenwerking naar boven heeft gebracht. Aangezien DDB zelf een internationaal merk is, begrijpen ze onze regionale behoeften en hebben ze daardoor een scherpe, door de consument bevestigde, regio-specifieke campagne kunnen creëren. Maar bovenal zijn zij in staat geweest om iets neer te zetten dat anders is dan wat je van fashion campagnes gewend bent. Een zeer eigen en typische Kipling campagne waarmee we echt aan onze merkherkenning kunnen bouwen.”

Joris Kuijpers, Executive Creative Director, DDB & Tribal, Amsterdam: “Ons groeiende portfolio aan modemerken heeft ons geleerd hoe belangrijk persoonlijke smaak, gevoel en emotie zijn bij het vormgeven van een modemerk. Je moet echt nauw samenwerken met je klant om het gewenste resultaat te realiseren. Gwenda en haar team hebben, net als wij, een sterke visie op creatief werk, wat het proces in een stroomversnelling brengt en het niet alleen leuker maakt voor mij en Joris Kang’eri, maar voor het hele team.”

De campagne zal wereldwijd worden uitgerold, van Noord-Amerika tot Azië, waarbij ieder land de content inzet via verschillende kanalen, variërend van online bannering en social media tot print advertenties, billboards en etalages.

DDB & Tribal, Amsterdam zal met Kipling samen blijven werken om verdere activaties, digitale strategieën en campagnes via verschillende kanalen uit te rollen.

www.kipling.com                   
www.ddbgroup.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie