LEWIS wint gouden leeuw in Cannes voor bol.com
22-06-2017 08:58:29 | Door: Katja Brokke | hits: 2702 | Tags:

Het Belgische communicatiebureau DDB Brussels en LEWIS sleepten maandagavond een gouden Cannes Lion in de wacht binnen de categorie PR voor de bol.com-campagne De Onmogelijke Signeersessies. Een robotarm die de handtekening van Paul van Ostaijen opnieuw tot leven bracht.

Op de 80ste editie van de Boekenbeurs kon je aan de stand van bol.com terecht voor de onmogelijke signeersessies. Een ongewoon concept waar LEWIS en DDB Brussels samen een pr-stunt rond bedachten.

8 bekende auteurs signeerden er 12 dagen non-stop. Bol.com slaagde erin om namen als Nicci French, Paula Hawkins (Het meisje in de trein), Andy Griffiths (De waanzinnige boomhut), David Baldacci (De laatste mijl), David Lagercrantz (Millennium 4), Robert Harris (Imperium) en Paul van Ostaijen te strikken. De Vlaamse dichter en modernistische prozaschrijver overleed in 1928, maar zit nog steeds in ons collectief geheugen als de auteur van het typografisch gedicht Boem Paukeslag. Hij werd op slag de meest populaire auteur op de Boekenbeurs.

Slimme signeerbot

DDB Brussels creëerde, in samenwerking met het Antwerpse Research & Design Lab Beyond, een technologische signeerbot die alle handtekeningen én handschriften van de bekende auteurs analyseerde, ontleedde en vervolgens reconstrueerde. Er werd een workflow bedacht waarbij de signeerarm niet alleen automatisch en nauwkeurig handtekeningen nabootst, maar ook in staat is om persoonlijke boodschappen achter te laten. In totaal nam een intensieve testfase vier weken in beslag.

Kevin Verelst, medeoprichter en Art Director van Beyond: “De grootste uitdaging was voornamelijk de schrijfwijzen zo waarheidsgetrouw mogelijk na te maken. Het was daarbij essentieel om vier belangrijke elementen helemaal op punt te stellen. Namelijk de keuze van de pen, de hoek waaronder wordt geschreven, de druk van de pen op het papier en de schrijfsnelheid.”

De robotarm haalde persaandacht in zowel binnen -als buitenlandse media dankzij de samenwerking tussen LEWIS en DDB Brussels.

www.teamlewis.com
www.ddb.be

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie