Live Blog Cannes 2017 | Donderdag 21 juni
21-06-2017 15:11:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 3344 | Tags:

21 juni, niet alleen de langste dag van het jaar maar voorzover het zich laat aanzien ook de warmste. Welkom in de Franse zomer!

Vandaag in Cannes D-Day. Eerst natuurlijk het ontbijt van MarketingTribune en MacGyver, ook vanmorgen weer het kloppend hart van de Nederlandse Creatieve Industrie.

het kloppend hart van de Nederlandse Creatieve Industrie. - See more at: http://www.nederlandsmedianieuws.nl/media-nieuws/Liveblog-Cannes-2017/#sthash.904i6t8W.dpuf
MarketingTribune en MacGyver. het kloppend hart van de Nederlandse Creatieve Industrie. - See more at: http://www.nederlandsmedianieuws.nl/media-nieuws/Liveblog-Cannes-2017/#sthash.904i6t8W.dpuf
MarketingTribune en MacGyver. het kloppend hart van de Nederlandse Creatieve Industrie. - See more at: http://www.nederlandsmedianieuws.nl/media-nieuws/Liveblog-Cannes-2017/#sthash.904i6t8W.dpuf

Een van de eersten die we spreken, is Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij TBWA. Goed gemutst want TBWA heeft dit jaar in Cannes al een flink aantal Leeuwen gewonnen. Jeroen Mirck deed een interview met Darre.

Bjorn Stahl, Creative Director bij INGO Stockholm, een WPP bureau. Hij was één van de sensaties op Cannes 2016 met het door hem bedachte en veelvuldig onderscheiden The Swedisch Number.

Elif Algu is Creative Strategy Director en Founder van Branding a Better World

Na het ontbijt haasten wij ons richting Mandelieu-la-Napoule, waar OMS een pre-launch brunch geeft voor een select gezelschap. Wij treffen aan tafel onder meer Allard Ruyl, CEO van BrandDeli, die - zo blijkt - graag naar radio luistert.

Het was een verhelderende lunch die veel nieuwe inzichten bracht in wat er in de media borrelt en achter de schermen gaande is. Zo lekte Max Verheul vrij opzichtig dat Alard Ruyl en Joris van der Pol in de race zijn om de nieuwe Mattie en Wietse te worden. Wij categoriseren voorlopig als een wild gerucht maar het bevestigt natuurlijk wel hoe gewild de prachtige stoelen zijn waar Allard en Joris op zitten.

OMS lanceert OMS Studio. Dit wordt pas komende maandag bekend gemaakt maar hier alvast de primeur. OMS Studio gaat radiocommercials produceren voor klanten waarmee de dienstverlening van OMS belangrijk wordt uitgebreid. OMS Studio is een joint venture tussen OMS en Top Format. Joris van der Pol en Frank Kok hebben er zichtbaar veel zin in, ze kunnen niet van elkaar afblijven...

We treffen Peter van Woensel Kooy die later vandaag samen met mede-initiatiefnemer en Cannes cult held Lode Schaeffer voor het vijftiende jaar op rij de Gouden Zaag gaat uitreiken.

De leukste ontmoetingen in Cannes zijn niet gepland. Zo spraken we iemand die Naomi Campbell tegen kwam en even later het mobiele nummer van deze wereldster op zak had.

Wij hebben ook ons moment als we zomaar de media mythe John Olivieira in het echt spotten - we vroegen ons eigenlijk half af of deze man wel daadwerkelijk bestaat. En wat een allerhartelijkste ontmoeting. Het verhaal gaat dat de man naast hem verantwoordelijk is voor de marketing van Facebook in Nederland. We komen er nog wel achter wie hij is.

Op de Boulevard de la Croisette lopen we een goed gemutste Bas Korsten tegen het lijf, hij heeft net een Leeuw gewonnen voor School for Justice. Goud nog wel. Het eerste Nederlandse Cannes goud van dit jaar. Jeroen Mirck deed een interview met Bas.

Bij LinkedIn in het Mariott Hotel spreken we Alex Cullum, Creative Director van Microsoft Paint 3D. Hij vertelt dat alles 3D wordt en dat het belangrijk is dat daar goede virtuele verf op zit.

Een van de hoogtepunten van Cannes 2017 is de Oranjeborrel, op het dak van het Mariott Hotel. Toegegeven, het is geen Media100 Diner maar wel het beste netwerkevent van Cannes.

We spreken er Philip Kok, CEO van The Valley en Adjan Kodde, CEO van Mirabeau wiens innemende bescheidenheid grenst aan camera-angst.

Netwerken op duizelingwekkend hoog niveau met Captains of Dutch Creative Industry Marlene Wickel, Simon Neefjes, Luc van Os, Christian van Santen en Victor Knaap zelf, die met MediaMonks over de jaren heen meer dan 100 Leeuwen won en ze allemaal uit zijn hoofd kan opnoemen.

De meest fascinerende opname die we maken is van een meer dan opmerkelijk gesprek tussen Willem Sijthoff en Simon Neefjes over hoe lang Willem is.

En daarmee is het ook treffend gezegd. Cannes 2017 haalt gewoon het beste in mensen naar boven. Wij Creatieve Industrie stijgen allemaal boven onszelf uit in het algemeen en creatief beest Willem Sijthoff in het bijzonder.

Het bleef nog lang onrustig in Cannes...

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie