Live marktonderzoek tijdens Huishoudbeurs
04-01-2018 15:22:47 | Door: Katja Brokke | hits: 4077 | Tags:

Met ruim 235.000 vrouwelijke consumenten in een natuurlijke (shop)omgeving is de Huishoudbeurs de locatie bij uitstek om live marktonderzoek te doen en producten te ontwikkelen. Ook dit jaar vindt dat weer plaats in Café Bepp, waar bedrijven tijdens het evenement, van 17 tot en met 25 februari in RAI Amsterdam, met bezoekers om tafel gaan. Om naar ze te luisteren en te praten over merken, producten en trends in diverse vormen van live onderzoek.

Luisteren naar de consument

90 procent van de Huishoudbeursbezoeker is vrouw en ze spendeert gemiddeld 100 euro tijdens het evenement. Gedurende negen dagen komt zij in aanraking met honderden producten, merken en diensten. Daar heeft de vrouwelijke doelgroep een mening over, die ze graag deelt. Merken kunnen daar gebruik van maken door te luisteren. Dit resulteert in inzichten en inspiratie, waarmee (nieuwe) producten en diensten ontwikkeld of geoptimaliseerd kunnen worden. Bedrijven kunnen op die manier beter inspelen op klantbehoeften.

Nicole Babay, beursmanager van de Huishoudbeurs: “Wist je dat 80 procent van de aankopen door de vrouw wordt gedaan? Dat maakt de Huishoudbeurs zo’n interessant platform, omdat je als marketeer direct kunt zien wie jouw product koopt of dienst afneemt. Bovendien kun je door middel van live marktonderzoek vervolgens ter plekke vragen waar een aankoopbeslissing op gebaseerd is, wat de behoeften zijn, waar een vrouwelijke consument op let. En dat in een hele dynamische omgeving.”

UX-lab

TrueTalk en Valsplat bouwen samen een design studio in Café Bepp, compleet met UX-lab waar het draait om user experience. Bedrijven kunnen ter plekke websites, apps en (mobiele) apparatuur testen met bezoekers. Met de beschikbare resultaten kan de marketeer of designer vervolgens direct aan de slag.

www.huishoudbeurs.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie