MEC Nederland en Mentos lanceren campagne
11-05-2016 10:25:00 | Door: Dewi Smeenk | hits: 4833 | Tags:

Hoe eenvoudig en onbevangen kinderen contact maken, is te zien in de Mentos Mentors campagne. Namelijk als we ouder worden zijn we deze gave ineens kwijt. Kinderen helpen volwassen door hen in hun oortje te zeggen wat ze moeten doen om contact te maken. De campagne vloeit voort uit de internationale merkstrategie 'who says no to Mentos'.

Carla Smeets, Brand Manager Mentos, PerfettivanMelle: “Als volwassenen zijn we een klein beetje vergeten hoe eenvoudig het is om echt connectie te maken met elkaar. Het aanbieden van een Mentos kan daarbij vaak het ijs breken. Dat uitgangspunt hebben we vertaald in een onze 'Mentors'-campagne, waarbij kinderen de rol van mentor innemen en volwassen hilarische teksten influisteren om 'fresh' connectie te maken. De campagne was een groot succes in UK, Duitsland en Frankrijk en wordt nu ingezet in Nederland.” 

Marieke Berends, Communications Director MEC: “Daarbij gaan we een unieke aanpak volgen. Als eerste land gaan we een combinatie maken van online en offline media. We gaan TV, Facebook en Youtube geïntegreerd inzetten met een bijzonder bereik en frequentie-aanpak zodat de doelgroep de verschillende situaties sequentieel te zien krijgen.” 

Credits

Creatief Concept: BBH/ London | Credits PvM International: Daan Simonis | Verantwoordelijk bij PvM NL: Carla Smeets |Verantwoordelijk bij MEC: Marieke Berends, Hatice van Leeuwen 

www.mecglobal.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie