MassiveMusic ontwikkelt sonic branding TeamNL in opdracht van NOC*NSF
15-02-2018 20:48:59 | Door: | hits: 3792 | Tags:

MassiveMusic ontwikkelde in opdracht van NOC*NSF samen met Nederlandse topsporters een sonic identity voor TeamNL die is gelanceerd op de Olympische Spelen in Peongchang. Vanuit TeamNL, het sportteam dat het jaar rond Nederland vertegenwoordigd op internationaal topniveau, waren onder andere Dorian van Rijsselberghe, Bob de Voogd en Inge Janssen betrokken bij het creëren van deze sonic branding.

MassiveMusic koppelde zijn compositie- en productie-ervaring aan een sonic brandingstrategie en kwam zo tot een concept bestaande uit een strijdlied en geluidselementen die de kracht en mentaliteit van het Nederlandse team onderstrepen.

Hans Brouwer, CEO en oprichter van MassiveMusic: "Dit was een belangrijk project voor ons: een geluid gemaakt in Nederland voor Nederland. Het was een eer om met deze topsporters te mogen samenwerken. Ondanks hun drukke schema wisten ze tijd te vinden om een aantal keer naar ons Amsterdamse kantoor te komen. Petje af! Ik ben er onwijs trots op dat we de kans kregen om te definiëren hoe het Nederlandse team klinkt, niet alleen hier maar over de hele wereld. Het helpt hen gehoord en herkend te worden in een ontzettend dynamische en luidruchtige omgeving. Een plek waar sonic identities gek genoeg nog vrijwel ontbreken."

Credits:
Merk: TeamNL voor NOC*NSF | Creatief bureau: TBWA\UNITED | Muziekbureau: MassiveMusic

www.massivemusic.com
www.nocnsf.nl
www.tbwa.nl