MassiveMusic wint goud, zilver en brons op London International Awards
10-11-2016 10:10:00 | Door: Katja Brokke | hits: 2241 | Tags:

De campagne Rapper van Centraal Beheer, die door MassiveMusic in samenwerking met DDB & Tribal Amsterdam is ontwikkeld, heeft op de jaarlijkse London International  Awards goud gewonnen. Van de meer dan 250 verschillende inzendingen in de categorie Music & Sound, werden slechts vijf deelnemers met goud bekroond.

Met rapper Young D in de hoofdrol, en begeleid door de muziekproductie van MassiveMusic, probeert de campagne van de Nederlandse verzekeringsmaatschappij met geestigheid aan te tonen wat er kan gebeuren wanneer iemand een situatie niet volledig onder controle heeft. De rapper heeft net zijn eerste platendeal gescoord en beloond zichzelf met een nieuwe, blitse wagen, met ingebouwde Personal Voice Control. Wanneer Young D zijn single op de radio te horen is, wordt de Voice Control op ongelukkige wijze aangesproken, met meerdere catastrofes als gevolg.

Scott Cymbala, Managing Partner van MassiveMusic Los Angeles: “Het was een eer voor mij om de gouden LIA in ontvangst te nemen namens MassiveMusic. Het is altijd fijn om erkend te worden door collega’s voor je muziek en het Centraal Beheer-project is een perfect voorbeeld van de reikwijdte van Massive’s wereldwijde creatieve netwerk. De basis van het project was in Amsterdam, waar de tekst en de muziek gecomponeerd werden. Het opnameproces van de vocalen vond hier in Los Angeles plaats. Deze zijn daarna weer teruggestuurd naar Amsterdam, zodat het eindproduct gepresenteerd kon worden aan de klant.  Het is altijd een mooie mogelijkheid om op creatieve wijze met onze verschillende MassiveMusic studio’s samen te werken ten behoeve van onze klanten.”

Zilver: FIFA'16 EA Sports Play Beautiful

Naast het gewonnen goud heeft MassiveMusic ook zilver (Music & Sound: Music Adaptation – Song) in de wacht weten te slepen voor de Play Beautiful-campagne van FIFA’16 voor EA Sports. Hiermee zet het muziekbureau de lopende samenwerking met Wieden+Kennedy voort, met wie de campagne voor de vorige FIFA’15 ook gecreëerd werd. Voor Play Beautiful werd het klassieke stuk The Barber of Seville omgetoverd naar de creatieve Fifaro-compositie. Het bleek de perfecte soundtrack te zijn waar EA Sports naar opzoek was om de filmische trailer van FIFA’16 te ondersteunen.

Brons: Fiber One Expecting

Ook werd MassiveMusic bekroond met brons (Music & Sound: Music Original – Song) voor het werk voor Fiber One’s Expecting. De campagne, in opdracht voor Saatchi & Saatchi New York, met een originele compositie van MassiveMusic in samenwerking met muzieklegende Michael Bolton, vertelt een verhaal over verwachting, inspanning en geduld.

Hans Brouwer, CEO en oprichter van MassiveMusic: “Om een award te winnen, ongeacht in welke sector, is een eremoment, maar om erkend te worden door een jury met zulke wereldklasse als die LIA heeft samengesteld, dat demonstreert hoe hard al onze vijf wereldwijde teams werken, zowel individueel als onderling. Met drie LIA-beeldjes naar huis gaan is een geweldige prestatie van alle MassiveMusic-kantoren.”

www.massivemusic.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie