
MeMo² duikt in Snapchatgebruik
Snapchat is het snelst groeiende sociale netwerk ter wereld en wil in 2017 naar de beurs. Daarom openen in rap tempo wereldwijd kantoren om de lokale advertentiemarkt te ontsluiten. Ook adverteerders en mediabureaus op de Nederlandse markt tonen steeds meer interesse in Snapchat, maar blijven terughoudend.
MeMo² gaat daarom actief Snapchatdata voor de Nederlandse markt delen, bijvoorbeeld dat Snapchat maandelijks 70 procent van de jongeren tussen de 12 en 24 jaar bereikt.
Het onderzoeksbureau biedt nationaal en internationaal onderzoek naar de brandingeffecten van Snap Ads, Sponsored Geofilters en Sponsored Lenses. MeMo² meet de Image- en Videoconsumptie op Snapchat en biedt met haar studies een verdieping op de meer generieke cijfers en publicaties die bekend zijn over het platform.
Eerste campagnes
Als de creativiteit van de gebruikers op het platform wordt overgenomen door adverteerders, verwacht het onderzoeksbureau dat de merkeffecten hoog kunnen uitvallen.
Coen Kempen, Research Director van MeMo²: “Het dagelijks gebruik onder jongeren is bijzonder hoog, toch lijken adverteerders en bureaus de weg naar een goede Snap nog moeilijk te vinden. Het ontbreken van digitale links en tags of standaard advertentieformaten is even wennen, een juiste creatieve strategie zal de succesverhalen typeren.”
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie