Mediabelofte 2019 | De genomineerden
27-09-2018 17:12:00 | Door: Suzanne van der Meij | hits: 8803 | Tags:

Dit jaar wordt voor de vierde keer de MediaBelofte van het Jaar gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door het Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings & Magazines in samenwerking met Result Recruitment.

Er is een longlist totstandgekomen met 60 MediaBeloftes. Hieruit zijn 10 genomineerden naar voren gekomen. 1500 professionals in media en marketingcommunicatie kiezen de MediaBelofte 2019 uit deze lijst van 10 genomineerden. Met elke genomineerde doen wij een interview. 

Het onderzoek dat ten grondslag ligt aan de verkiezing van MediaBelofte van het Jaar wordt uitgevoerd door MediaTest.

De MediaBelofte 2018 wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 6 december in Amsterdam.

 

Genomineerden MediaBelofte 2019

Ignita van den Braak | Havas Media

"Voor nu liggen mijn ambities voornamelijk bij het zoveel mogelijk vergaren van kennis, de klanten te leren kennen en te groeien binnen mijn functie. Havas biedt mij gelukkig ook de mogelijkheid die richting op te groeien die ik ambieer. Op de langere termijn zou ik het tof vinden om strategieën en concepten te bedenken die in het resultaat verder reiken dan de doelstellingen van de klant om merken echt een uplift te kunnen geven. Ook lijkt het mij gaaf om anderen te begeleiden door middel van consults. Maar dat is iets voor later..."

Lees ons interview met Ignita hier

 

Manon Bogman | Exterion Media

"Mijn ambities? Plaatsnemen op de stoel van Guy Grimmelt… Dat zal nog even duren, want ik sta aan het begin van mijn carrière. In de tussentijd word ik nog steeds elke dag uitgedaagd door de projecten bij Exterion Media en krijg ik veel mogelijkheden om mezelf te ontwikkelen. Voorlopig wil ik vooral heel veel kennis opdoen van het data vak. Het leren van een nieuwe programmeertaal, opzetten van een datawarehouse of een business intelligence platform; er valt nog een hoop te leren! Gelukkig wordt de hoeveelheid data alleen maar groter, en de tools om deze brei van data te analyseren alleen maar beter..."

Lees ons nterview met Manon hier

Berna Toprak | WOMEN Inc.

"De komende periode hoop ik dat de Coalitie Beeldvorming in de Media zich verder gaat uitbreiden. Ik wil me graag samen met andere mediapartijen inzetten om te ontrafelen hoe de media diverser en inclusiever kunnen zijn. Het doorgronden wat dit nou echt betekent in de praktijk is iets dat mij enorm intrigeert. "

Lees ons interview met Berna hier

 

Jill Rodenrijs | MediaCom Beyond Advertising

"Op het moment zit ik goed op mijn plek bij MBA. De klanten waarvoor ik mag werken en de mensen binnen MediaCom en MBA zijn heel tof. Ook zit ik sinds kort in de Raad voor Advies van IncludeNow.: een community die zich inzet voor een inclusieve media- en reclame industrie. Dit wil ik de komende tijd blijven doen. Voor de langere termijn spoken er veel ideeën door mijn hoofd. Het lijkt mij bijvoorbeeld leuk om als gastdocent les te geven op scholen. Tijdens mijn studie miste ik namelijk het een en ander. Zoals bijvoorbeeld uitleg over hoe de reclamewereld in elkaar zit en wat de mogelijkheden zijn. Ik zou andere jongeren graag willen helpen en inspireren. Daarbij twijfel ik om zelf weer de schoolbanken in te gaan en een master te gaan doen, of om ons koude kikkerlandje te verlaten en voor een periode in het buitenland te gaan werken. Genoeg ideeën dus! Het komend jaar ga ik hier eens goed over nadenken."

Lees ons interview met Jill hier

Dirk Jan de Krom | Achtung

"Het hebben van mijn eigen bureau lijkt mij een mooie ambitie, of stuur ik een bestaand bureau wat zichzelf wilt blijven ontwikkelen. ADNIGHT op korte termijn verder professionaliseren en commercieel verder uitbouwen. Met als beloning dat ADNIGHT ook buiten de Nederlandse grenzen bekend wordt."

Lees het interview met Dirk Jan hier

Djordy van Etten | Yune

"Ik presenteer mijn uitgewerkte plan in een intern review en merk dat we goed op een lijn zitten. Ik vind het enorm tof dat ik zo veel leer van mensen om mij heen. De creatieven, maar ook zeker de freelancers waarmee we werken. Uiteindelijk wil ik creatief eindverantwoordelijk worden over een hecht team met prachtig werk, maar voor die tijd wil ik vooral nog veel zelf laten zien. Er zijn veel cases die ik zie waarvan ik denk: Shit, had ik dat maar bedacht. Dat is precies wat ik wil dat creatieven denken als ze mijn werk zien. Verrassend, simpel en goed. En dat is nu precies waar we met dit concept naartoe gaan door er verder over te sparren."

Lees het interview met Djordy hier

Lesley-Ann Schilte | MediaScience

"Mijn amnbitie is altijd nieuwsgierig blijven en zoveel mogelijk blijven leren over strategie en media en daarnaast blijven zoeken naar de meest innovatieve toepassingen van data en creatie. Uiteindelijk wil ik graag breder groeien dan enkel social advertising, maar hoe mijn rol er in de toekomst uit gaat zien laat ik graag nog even open. Daarnaast wil ik beter worden in het uitvoeren van onderzoek en data analyse. Momenteel werk ik aan een groot project waarbij we drie jaar aan Facebook data gaan analyseren op zoek naar extra inzichten met betrekking tot doelgroepen, trends, platformeffectiviteit en discrepanties ten behoeve van nog betere campagnes in de toekomst. Het is niet het uiteindelijke doel, maar het zou natuurlijk fantastisch zijn als ik daarbij stuit op een grote ontdekking..."

Lees het interview met Lesley-Ann hier

Geert-Jan Telkamp | NDC mediagroep

"Mijn ambities? Mijn stempel drukken in de verandering van krantenbedrijf naar media- en marketingpartner. Deze beweging is waar ik mij ontzettend hard voor maak want juist in deze tijd waarin het medialandschap verandert, moeten wij zorgen voor vernieuwing, nieuwe samenwerkingsvormen en nieuwe verdienmodellen. Dat lukt alleen als je ondernemerschap hebt en ook het gewoon gaat doen. Het afgelopen jaar heb ik veel geleerd over het medialandschap, de (on)mogelijkheden, waar kansen liggen en deze kansen ook weten te vertalen naar euro's en hoe ik er voor zorg dat deze werkwijze breed binnen NDC wordt toegepast. Met mijn eagerness en mijn visie op de verandering zowel binnen als buiten NDC, wil ik een nieuwe beweging starten, waarbij partners ons niet meer zien als publisher maar als een volwaardig media- en marketingpartner. Niet alleen in ons eigen verzorgingsgebied maar ook in de rest van Nederland."

Lees het interview met Geert-Jan hier

 

Duncan Ward | Talpa Radio

"Ik wil me graag door blijven ontwikkelen op het gebied van technologische innovatie, ontwikkeling en integratie. Daarnaast wil ik me verder verdiepen in financieel modelleren en het schrijven van businesscases. Afsluitend wil ik graag meer leren over het vertalen van complexe, technische vraagstukken naar middel- en topmanagement om bij te dragen aan strategische en beleidsmatige besluitvorming. Gelukkig krijg ik hiervoor door Patrick Goldsteen en Jeroen de Bakker ruimschoots de juiste ondersteuning en voldoende ruimte."

Lees het interview met Duncan hier

 

Nisrine Sahla | NOS Stories

"Ik weet al sinds kleins af aan dat ik journalist wilde worden. Toen ik naar de School voor Journalistiek ging, wilde ik later graag bij de NOS werken. Dat waren ambities die ik nu behaald heb. Nu focus ik mij vooral op de verhalen die ik maak. Hoe zorg ik ervoor dat de verhalen die ik naar buiten breng nog beter worden? Ik ben nog jong, dus ik kan nog heel veel leren. Maar ook op het gebied van presenteren wil en kan ik nog veel leren. Ik focus mij de komende jaren dan ook vooral op mijn ontwikkeling als journalist."

Lees het interview met Nisrine hier


 

MediaBelofte en DeMedia100 worden gesponsord door




 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie