MediaBelofte 2020 | De genomineerden
03-10-2019 12:08:00 | Door: Marianna Beets | hits: 7043 | Tags:

Dit jaar wordt voor de vijfde keer de MediaBelofte van het Jaar gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door het Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings & Magazines in samenwerking met Result Recruitment.

Er is een longlist totstandgekomen met 30 MediaBeloftes. Hieruit zijn 10 genomineerden naar voren gekomen. 1500 professionals in media en marketingcommunicatie kiezen de MediaBelofte 2020 uit deze lijst van 10 genomineerden. Met elke genomineerde doen wij een interview. 

Het onderzoek dat ten grondslag ligt aan de verkiezing van MediaBelofte van het Jaar wordt uitgevoerd door MediaTest.

De MediaBelofte 2020 wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Amsterdam.

 

Genomineerden MediaBelofte 2020

 

Amanda Bosma | JUKE – Talpa Network

Wat zijn jouw ambities?

Ik wil verhalen vertellen. Mijn eigen verhaal, maar liever nog dat van anderen. Echte verhalen, eigenzinnige verhalen, verhalen die je raken omdat ze ertoe doen. Verhalen die je raken of vermaken, simpelweg omdat je jezelf erin herkent. 

Verhalen die je meeneemt -en je anders bedraden; simpelweg omdat je er nooit eerder zo naar gekeken hebt. Ik hoop als jonge vrouw van kleur het hart van de massa te bereiken -en op te rijzen uit de achtergrond van een wereld die niet altijd voor mij bedoeld lijkt te zijn. Dat is mijn ambitie. Dat. En werelddominantie. 

Lees het interview met Amanda hier   

 


Anneke Hendriks-Kleyne | Hearst Netherlands

"Ik heb altijd al geloofd in de tweedehandsmarkt, maar op dit moment is duurzaamheid relevanter dan ooit. De textielsector is namelijk een van de meest vervuilende sectoren van de wereld. Met mijn eigen platform Vintage & Voyage en met Designer-Vintage hoop ik mensen te inspireren om te gaan voor investment pièces in plaats van fast-fashion. Door één tweedehands t-shirt te kopen bespaar je namelijk al 2.500 liter water!"

Verder wil ik meer ervaring opdoen binnen Hearst en hoop ik bij te kunnen dragen aan een verdere groei van Designer-Vintage. Mijn grootste droom is om ooit dé Vintage expert van Nederland te worden.  

Lees het interview met Anneke hier     

 

Michael Hakvoort | Emesa

"Toen ik nog een stagiair was, zei ik tegen mezelf dat ik één van deze 2 dingen wilde bereiken op mijn dertigste: (next in line) CMO bij een organisatie waar ik in geloof of het starten van mijn eigen bureau. Nu een paar jaar later en wijzer zijn die doelen niet veranderd. Ik heb de inhoudelijke kennis van marketing, strategie en media opgedaan om vol vertrouwen de volgende jaren te focussen op coaching, consulting en management om deze ambitie te realiseren."

Lees het interview met Michael hier       

 


Mariam Mejdoubi | Van Gogh Museum

Wat zijn jouw ambities?

Als starter ben ik op dit moment vooral mezelf aan het ontplooien en aan het ontdekken welke facetten van marketing bij mij passen. Bij het Van Gogh Museum kan ik dan ook enorm veel praktische kennis opdoen en krijg ik de ruimte om mijn leergierigheid te benutten. En hoewel ik ben afgestudeerd in een sociale wetenschap, heb ik sinds jongs af aan ook een passie voor data en IT. Hierom is het volgen van een IT-Traineeship ook een van de dingen die ik in de nabije toekomst wil doen. Mijn mindset wat betreft het willen leren van nieuwe dingen wordt mooi samengevat in een regel uit een brief van Vincent Van Gogh: “Maar ik maak steeds wat ik nog niet kan om het te leeren kunnen”.

Lees het interview met Mariam hier    

 


Tony Roodenburg Boakye | Phatcamp

Ik ben een echte verbinder. Mijn ambitie is dan ook om op termijn op wereldwijde schaal de verschillende lokale creatieve industrieën met elkaar te verbinden. Het lijkt mij fantastisch als we over een paar jaar een globaal netwerk kunnen hebben gecreëerd waarin ruimte is voor uitwisseling van talent, kennis, netwerk en kansen om werkervaring op te doen.

Op kortere termijn is het doel echter om de manier waarop studenten hier hun ontwikkeling tot zelfbewuste en zelfsturende professionals binnen onze industrie doormaken, naar een hoger level te tillen. Met behulp van onze huidige partners ben ik er van overtuigd dat dit ons gaat lukken.

Lees het interview met Tony hier   

 

Romy Onderwater | Dept

Mijn ambitie is een leuke kerel, een stimulerende relatie en daarnaast voldoende tijd om een mooie carrière op te bouwen en, als bestuurslid van RA*W, bij te dragen aan talentontwikkeling in onze industrie. Uiteindelijk wil ik een eigen bureau leiden. Een mooie droom, maar helaas nog geen werkelijkheid. Dat is maar goed ook, want voorlopig wil ik nog kennis opdoen in het reclamevak. Eigenlijk denk ik dat ik op korte termijn ook eens moet switchen van discipline. Ik geloof namelijk dat ik mezelf het beste kan ontwikkelen door zoveel mogelijk rollen in het vak te proberen. Wellicht schuilt er ook een accountmanager in mij. Het lukt me in ieder geval goed om mijn gebruikte spullen aan mijn moeder te verkopen met een Tikkie terug.

Samen met de andere bestuursleden, wil ik de komende jaren RA*W verder professionaliseren. Onder andere door verdere implementatie van het reeds uitgerolde programma Part of RA*W. Met dit programma bieden we bureaus de mogelijkheid om talentontwikkeling te steunen en om direct in aanraking te komen met de doelgroep – die reikt van eerstejaars studenten tot talenten met vijf jaar werkervaring.

Lees het interview met Romy hier       


Jamal Jama | JAMA Media

Mijn ambitie is dat JAMA Media nog verder groeit. Dat betekent samenwerken met nog meer inspirerende partners en opdrachtgevers. Daarnaast heb ik nog mijn eigen platform whatsculture, een plek waar hiphopcultuur, fashion en design samenkomen door middel van storytelling. Dit wil ik laten uitgroeien naar een gerespecteerde multimedia-organisatie waarin ik mooie samenwerkingen kan doen met merken. Denk hierbij aan branded content, docu’s, evenementen, nieuwe producten lanceren en nog veel meer.

Lees het interview met Jamal hier     

   

Martijn Lasonder | Dorst & Lesser

Als Rotterdammer in het Amsterdamse medialandschap merk ik dat we onszelf veel te serieus nemen, we zijn allemaal mediastrateeg, online-contentexpert of senior digital native growth-hacker. Je kunt geen presentatie in lopen of de slide teller staat al op dertig en er zitten vier mensen om de tafel die er allemaal wat mee te maken hebben vanuit hun expertise.

We zijn niet rechtdoorzee genoeg naar onze klanten, dit zie je vooral aan de reclames die voorbij sjezen op de social timeline én op televisie. Ik kan dan echt denken: “Wie heeft dit verkocht?” maar ook zeker: “Wie heeft hier ja op gezegd?!” Waar merken ons terecht de vraag stellen: “Waarom werkt dit dan zogenaamd en wat is mijn ROI?” mogen wij echt wel terug vragen: “Waarom denk jij dat mensen zitten te wachten op een nieuwe smaak braadboter op hun tijdlijn?”

Het mag, eigenlijk moet, allemaal wat Rotterdamser hier in Amsterdam. Op korte termijn is mijn ambitie hieraan bij te dragen en op langere termijn een bureau te beginnen. In Rotterdam of in Amsterdam met Rotterdams gedachtegoed.

Lees het interview met Martijn hier 

    

Marc Hoes | Omnitise

Mijn ambities zijn om Omnitise internationaal uit te rollen en andere landen aan Omnitise te introduceren. Het concept is dankzij onze leveranciers, partners en App simpel internationaal te schalen en heeft de potentie om een begrip te worden in de industrie. We hebben inmiddels al het vertrouwen gekregen van merken zoals Booking.com en Etos, zijn invulling aan het geven aan campagnes samen met FOX en Radio 538 en de ambities zijn om met deze cases uiteindelijk een investering op te halen voor internationale expansie. Tot die tijd gaan we nog veel mooie merken aan ons binden en fantastische campagnes lanceren, waarbij we echt een verschil kunnen maken!

Lees het interview met Marc hier     

 

Linda Mertens | Normaal Gesproken

De eerste stap om nieuwe ambities vorm te geven, was de launch van de website. We zijn nog geen maand live en leren elk artikel, elke post weer iets bij. Voorlopig wil ik inspirerende mensen blijven interviewen en lezers inspireren zichzelf en elkaar bepaalde vragen te stellen. Uiteindelijk wordt Normaal Gesproken een gevestigde naam in het medialandschap, een bron voor informatie en (eerdere) herkenning van psychische problemen. Een groeiende community die we zowel online als offline bij elkaar brengen tijdens evenementen. De deur staat open voor samenwerkingen voor content series over bijvoorbeeld de bespreekbaarheid van psychisch welzijn op de werkvloer, binnen de LGBTQ-community of voor een specifieke subculuur. 

Lees het interview met Linda hier

 

DeMedia100 en MediaBelofte worden gesponsord door