Mindshare en Unilever als eerste op Instagram Advertising in Nederland
29-09-2015 11:28:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 5168 | Tags:

Deze week opent Instagram ook in Nederland haar deuren voor adverteerders. Hierbij is Mindshare erin geslaagd om voor haar klant Unilever een positie te verwerven als eerste Nederlandse single day buy-adverteerder op dit snel groeiende sociale medium. De strategie, inkoop en executie van deze campagne wordt verzorgd door Mindshare.

Robbert van Ooijen, Digital Manager bij Mindshare: “We zijn erg blij dat we de ambitie van Unilever waar kunnen maken om met hun merken een pionierende rol in communicatie te vervullen. We zien in Instagram namelijk een platform met veel potentie. Dit zien we terug in onze internationale studies.”

Harry Dekker, Media Director Unilever Benelux: “Ons merk staat over de hele wereld vaak al standaard op tafel, maar in Nederland is Hellmann’s nog relatief nieuw. We zien Instagram als een sterk visueel platform waarop we Hellmann’s en de gerechten die je ermee kunt maken een aantrekkelijk podium kunnen bieden.”

De campagne zal gemeten worden door onderzoeksbureau Nielsen zodat Mindshare en Unilever de resultaten mee kunnen nemen binnen de communicatiestrategie voor 2016. 

Mindshare is een internationaal marketing- en mediabureau bestaande uit 113 vestigingen in 87 landen. Mindshare Nederland is opgericht in 1999 en heeft een gerenommeerd en gevarieerd klantenpakket bestaande uit internationale en bekende lokale adverteerders. Mindshare bezet de nummer 1 positie in Nederland (bron: RECMA) en is het meest bekroonde AMMA mediabureau. Mindshare is onderdeel van WPP.

www.mindshare.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie