Musical.ly Creator Network opent haar deuren in Nederland
08-06-2018 08:45:21 | Door: Marianna Beets | hits: 3748 | Tags:

Musical.ly is sinds 2015 de populairste video-app onder jongeren. De app staat op nummer 1 in de App Store in 20 landen en heeft meer dan 260 miljoen gebruikers wereldwijd waarvan 3 miljoen gebruikers in Nederland. Vorige jaar wisselde de app voor 1 miljard dollar van eigenaar.

Het bedrijf Creator Network, de Europese eigenaar van het Musical.ly Creator Network opent deze week officieel haar deuren in Nederland om ondersteuning te bieden aan de populairste Nederlandse en Belgische gebruikers van de app.

Met de app is het mogelijk om korte video's van 15 tot 300 seconden te maken zoals vlogs, comedy, zang, uitlegvideo's of complete videoclips.

De populairste gebruikers - Musers - hebben wereldwijd miljoenen fans en volgers en kunnen niet meer over straat zonder herkend te worden. Naast YouTube en Instagram is Musical.ly daarom nu de plek geworden om beroemd te worden en om te worden ontdekt.

Het Musical.ly Creator Network is gelanceerd om de populairste Musers te ondersteunen in alles wat ze nodig hebben. Veel van hen zijn in korte tijd ware sterren geworden zonder dat ze hier de juiste begeleiding voor hadden. Tot nu toe was er geen platform die deze jongeren, van gemiddeld zestien jaar, de juiste hulp en begeleiding kon bieden omdat ze de expertise niet in huis hebben zoals bij traditionele agency 's. Die agency's leggen zich voornamelijk toe op bekende YouTube'ers die vaak ouder en zelfstandiger zijn.

Johan Hamstra, oprichter en CIO van Creator Network: "Het netwerk is sinds vorig jaar dus feitelijk gelanceerd om een probleem op te lossen en om bedrijven en musers één professioneel loket te bieden voor alles wat met Musical.ly te maken heeft."

Bij het netwerk zijn Musical.ly-experts, social media en artiestenmanagers betrokken. Naast het feit dat onze Musical.ly-experts, managers en artiestenbegeleiders de Musers helpen met de groei van hun fanbase op Musical.ly, doen ze dat ook voor de Instagram en YouTube-kanalen van de Musers en bieden zij ondersteuning aan bij talentontwikkeling. Of bij keuzes zoals het bepalen met welke adverteerders en sponsoren zij in zee moeten gaan, of juist niet. Bedrijven staan in de rij voor een samenwerking met iemand met honderdduizenden volgers.

Een aantal populaire gebruikers zijn Sara Dol (1,1 miljoen volgers), Indigo Jael (1,8 miljoen volgers), Beau Potman (311.000 volgers), Quinten Verschure (260.000 volgers), Joanne Lopes (234.000 volgers) en Antonie Lokhorst (675.000 volgers). Ze worden allen ondersteunt door Creator Network.

www.musicallycreators.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie