NOBO gebruikt leefstijlgroepen van de NPO
20-11-2018 10:08:39 | Door: Max Vlugt | hits: 4217 | Tags:

NOBO is onlangs verrijkt met de Leefstijlgroepen van NPO. Wat zijn Leefstijlgroepen en hoe kun je dit model toepassen in de NOBO-bereiksdata?

In de analyse is het online mediagedrag vergeleken van twee leefstijldoelgroepen die qua leeftijd en geslacht overeenkomen: de avontuurlijke stadsbewoner en de zelfbewuste familiemens. Resultaten van leeftijdgenoten zijn gebruikt als benchmark.

Ondanks dezelfde leeftijd komen de verschillende leefstijlen duidelijk in de online mediaconsumptie tot uiting. De avontuurlijke stadsbewoner behaalt overall een hoger bereik. 98 procent van deze groep wordt met de merken uit NOBO bereikt. De zelfbewuste familiemens lijkt op dit punt meer op de basisgroep (gemiddeld 93 procent).

Bij avontuurlijke stadsbewoners vinden we selectieve titels als VI, Beautify en NPO. Bij zelfbewuste familiemensen hebben De Telegraaf en Snapchat sterke posities.

De analyse toont de meerwaarde aan van het segmentatiemodel. Twee ogenschijnlijk vergelijkbare groepen vertonen verschillend online mediagedrag; met andere voorkeuren, andere devices en kanalen.

Lees hier het volledige verslag. 

www.vinex.nl
www.npo.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie