Natwerk ontwikkelt campagne 'Bols komt met een biertje'
12-10-2018 11:03:00 | Door: Marianna Beets | hits: 4003 | Tags:

Wil distillateur Bols ons met hun nieuwe pay-off laten geloven dat ze nu ook al een een biertje hebben gebrouwen? Niks ervan! Met deze campagne maakt het merk voor eens en voor altijd duidelijk dat Bols Genever en bier gewoonweg een lekker stel vormen. Welk biertje? Elk biertje. Bols en bier, twee dranken die je als vrienden altijd samen ziet en die samen nog lekkerder smaken dan apart.

De door Natwerk ontwikkelde campagne bestaat uit een illustratieve stijl van de hand van de Finse illustrator Pietari Posti. Een tone of voice die over echte vriendschap gaat, een gloednieuwe socialstrategie, horeca- en retailmateriaal en als klap op de vuurpijl een legendarisch kick-off event.

Kick-off event

Deze week werd helemaal duidelijk dat Bols met een biertje komt, toen een kleine 1100 Nederlandse bieren en hun vier grootste Bols genevervrienden - Jonge Bols, Zeer Oude Genever, Bols Corenwyn twee jaar gerijpte genever en Bols Corenwyn zes jaar gerijpte genever - samen op de foto gingen in het Amsterdamse scheepsmotorenmuseum ’t Kromhout.

De foto, gemaakt door fotograaf Pim Top, moet een cult klassieker worden, in elk geval voor bier-liefhebbers en in horecakringen. Na het fotomoment werden zoveel mogelijk van deze 1100 Nederlandse bieren door 100 bierkenners geproefd samen met de Bols Genevers, op zoek naar de allerbeste kopstoot-pairing.

De kopstoot is traditioneel een biertje met een (jonge) genever, maar met het huidige rijke aanbod aan verschillende bieren zijn er vele combinaties mogelijk met diverse genevers die een bijzondere nieuwe smaaksensatie creëren. Het evenement was een klinkend succes, en vreemden werden vrienden door samen te delen in hun smaakervaringen met bier en genever.

Sandie van Doorne, Creative en Communications Director bij Bols: “Het doel van de opdracht was om Bols Genever weer te koppelen aan de borrel, voor een nieuwe doelgroep. Dat hebben we gedaan met de kopstoot, want onze doelgroep (mannen 30-50 jaar) drinkt bij de borrel vaak bier en zijn opzoek naar authentieke, bijzondere smaken en lokale producten. Je ziet ook de aloude traditie van de kopstoot hier weer in de belangstelling komen. Natwerk, dat tekende voor de hele campagne, was gezien hun ervaring met drankmerken een goede partner voor Bols. Ze snappen de markt en met hun ludieke manier van aanpak weten ze altijd veel rumoer te veroorzaken. Hun benadering past goed bij Bols. Over de hele lijn strategisch, maar wel met het beetje lef dat precies bij ons past.” 

Rufus Ketting, Creative Director bij Natwerk: “De campagne gaat over vriendschap. De vriendschap tussen Bols en bier, maar ook de vriendschap tussen vrienden die samen drinken. Daarom is de tone of voice van de hele campagne gebaseerd op hoe vrienden met elkaar praten en zien we die vriendschap tussen genever en bier in alle uitingen terugkomen. Op het kick-off evenement kwamen alle bieren van Nederland samen om te proosten op die vriendschap. Proost!"

www.lucasbols.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie