Nederlands Bakkerij Centrum en ALFRED brengen ode aan brood
27-03-2018 18:09:00 | Door: Max Vlugt | hits: 3454 | Tags:

Al eeuwenlang heeft brood een prominente plek in onze Westerse eetcultuur. In ons land wordt er jaarlijks een flinke hoeveelheid brood geconsumeerd. Brood. Goed verhaal. is een meerjarenprogramma, dat brood tot de verbeelding laat spreken. Bovendien vertelt de campagne het eerlijke verhaal over brood aan consumenten.

David de Bruijn, communicatiemanager bij het Nederlands Bakkerij Centrum: "De bakkerijbranche lanceert daarom op 26 maart de landelijke campagne Brood. Goed verhaal. De campagne zal drie jaar duren. Het is een ode aan brood, een ode die vertelt over de rijkdom van brood. Niet gek als je de broodconsumptie in ons land bekijkt. Dagelijks eten we gemiddeld vier boterhammen per persoon. Brood verdient die extra aandacht!"

De campagne wordt afgetrapt met een televisiecommercial die een ode brengt aan brood. Ook heeft een aantal bekende Nederlanders een eigen ode geschreven. In een serie online video’s geven Nico Dijkshoorn, Sef, Bart Chabot en Jack Poels op eigen wijze een lofdicht aan ons dagelijks brood. Op 300 plekken in Nederland worden tastings georganiseerd waar consumenten de smaak en het verhaal van brood kunnen beleven. De odes en de locaties van de tastings zijn te vinden op www.broodgoedverhaal.nl.

Op dit moment eten we in Nederland zo’n 4 sneetjes per dag. Dit omvat al het brood dat zowel thuis als buitenshuis gegeten wordt. De volkorenboterham is met 38 procent de meest gegeten broodsoort. Een interessante kentering, want twee jaar geleden was de gewone bruine boterham nog het populairst. Dat bruinbrood nu ingehaald is door volkoren heeft vooral te maken met het sterkere gezondheidsbewustzijn in Nederland.

Alle informatie over brood en gezondheid binnen de campagne is afkomstig uit wetenschappelijke bronnen en voldoet aan de richtlijnen van de Gezondheidsraad en het Voedingscentrum. Op deze manier voldoet de bakkerijsector aan de groeiende vraag van de consument naar betrouwbare informatie rondom voeding en gezondheid.

Credits:

Verantwoordelijk bij klant: Zsuzsan Proos, Frank Janssen, David de Bruijn | Creatie: Bert Kerkhof, Ivar van den Hove, Luuk van de Put, Jurre van de Ven | Strategie: Gabriël Snuverink | Account: Eddy Salfischberger, Mireille Elberse, Joost van der Pol | RTV producer: Vittoria Robijns | Productiemaatschappij: Nosh | Executive producer: Remco den Hartog | Regisseur: Niels la Croix | Offline editor: Joppo | D.O.P: Remco Schnorr | Offline edit: Joppo | Grading: Joppo (de Grot) | Geluid: Good Sounds | Titel design: Jorn Slotboom | VO search: Tone of Voice | Creatie België: Veerle Vandenbroucke, Gilles André, Kris Lenaers | Account België: Barbara van Huis, Sarah Lankhorst | Productie België: Raygun | Mediabureau Zigt: Niels Schoonman

www.nbc.nl
www.alfred.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie