Netto-omzet FD Mediagroep stijgt met 4,3 procent naar 74,5 miljoen euro in 2016
02-03-2017 10:33:22 | Door: Katja Brokke | hits: 2576 | Tags:

FD Mediagroep presenteert de jaarcijfers van 2016. Het bedrijf heeft een succesvol jaar achter de rug. De netto-omzet steeg met 4,3 procent tot 74,5 miljoen euro en de nettowinst steeg met 23,8 procent.

Jeroen van Dijk, financieel directeur van FD Mediagroep: "De gekozen strategie werpt zijn vruchten af. De digitale transitie ligt goed op schema en de cijfers van afgelopen jaar zijn daar een mooi resultaat van."

De groei is te danken aan de digitale lezersomzet van Het Financieele Dagblad, de expansie van het datacluster en de adverteerdersomzet van BNR Nieuwsradio. De omzet uit digitale diensten groeide tot 44 procent van de totale omzet. De omzet uit eigen content steeg ruim 3 procent tot 28,4 miljoen euro. Het aantal digitale abonnees van het FD steeg 53 procent. De omzet uit adverteerders bleef stabiel op 29 miljoen euro. De omzet uit data steeg met 26 procent tot 16,4 miljoen euro.

Eugenie van Wiechen, algemeen directeur FD Mediagroep: "We schaken op drie borden: het verstevigen van onze bestaande mediabedrijven, basisverbreding in het financieel economisch domein door een sterk groeiend datacluster en het toekomstbestendig maken van de organisatie. Met onafhankelijke journalistiek en relevante inzichten uit data helpen we beslissers vooruit. Het jaarverslag van 2016 laat prachtige cijfers zien, waar we erg trots op zijn."

Het jaarverslag is verwerkt in een online dashboard. Hier zijn alle kerncijfers terug te vinden. Daarnaast is er een overzicht te vinden van de mijlpalen van 2016, de producten en diensten van FD Mediagroep, de organisatiestructuur en de strategie. Ook vertellen zes medewerkers in video's over hun functie bij FD Mediagroep.

Lees hier het complete jaarverslag.

www.fdmg.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie