[Onderzoek] Eventbrite: 60 % ziet mond-tot-mondreclame als meest effectieve marketingmiddel
04-02-2019 14:42:34 | Door: Katja Brokke | hits: 4975 | Tags:

Het Pulse Report, het trendrapport voor de evenementenbranche van Eventbrite, is gepubliceerd. Wereldwijd zijn er bijna 4500 professionals uit de evenementenindustrie ondervraagd over onderwerpen als marketing en promotie, budgetten, data en trends. 300 van deze professionals komen uit Nederland en België. De onderstaande uitkomsten zijn gebaseerd op hun uitspraken.

48 procent van de ondervraagden verwacht in 2019 meer events te organiseren dan in 2018. Voor 47 procent blijft dit gelijk aan vorig jaar. We kunnen concluderen dat de evenementenindustrie een groei in het aantal evenementen verwacht.

57 procent zegt in het werven van deelnemers de grootste uitdaging te zien. Een te verwachten uitkomst die ondanks dat nog maar eens het belang van marketing en promotie onderstreept. Voor eventmarketeers ligt hier een mogelijkheid. 48 procent van de ondervraagden geeft aan meer te willen investeren in de ontwikkeling van hun marketingskills.

Eventprofessionals zien met 60 procent mond-tot-mondreclame als het meest effectief marketingmiddel. Na mond-tot-mondreclame worden socialmediamarketing (48%) en direct mail (34%) als meest effectief gezien. 78 procent noemt e-mailmarketing een middel dat sowieso ingezet wordt.

22 procent zegt dat data privacy en security een grote impact heeft in 2019.  26 procent van de ondervraagden aangeeft bezoekersdata te analyseren. 

www.eventbrite.nl/blog/academy/trendrapport-evenementenbranche

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie